Кампанията „Поговори с швед“ грабна Гран при в Кан

Една от най-забележителните рекламни кампании от последните месеци - "Поговори с швед" от Швеция, получи престижното отличие Гран при на международния рекламен фестивал в Кан Cannes Lions, в категорията Direct Lions. 

В рамките на инициативата Швеция стартира нова телефонна услуга, с която предложи на хора от целия свят да поговорят с произволен швед по всякакви теми. Идеята бе реализирана по поръчка на Swedish Tourist Association (STA), а поводът бе 250-ата годишнина от изкореняването на цензурата в страната.

Телефона вдигат така наречени "посланици", чиято цел е да покажат истинския облик на Швеция – "уникална страна, която си струва да посетите", обясни Магнус Линг, генерален секретар и главен изпълнителен директор на STA. "В трудни времена, много държави се опитват да ограничат комуникацията между хората. Ние искаме точно обратното", каза той пред Adweek.

"Превръщаме Швеция в първата страна в света, която има собствен телефонен номер, и даваме на гражданите си възможност да изразяват себе си и гледните си точки, каквито и да са те", посочи той.

Кампанията е дело на рекламна агенция Ingo Stockholm, който е част от мрежата на световния гигант WPP. Ето и видеото, което я отразява.

Симпатичо, нали? 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ