Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ключовите качества на ценните кадри в рекламата
Всяка индустрия има своите звезди. От лекари и адвокати, до градинари и чиновници, във всеки бранш има хора, които са по-страхотни в работата си спрямо останалите.
Ако сте добър хирург, личните качества от характера ви не са толкова важни, колкото медицинските знания, които имате, и дали ги осъвременявате. Същото се отнася и за математиците, учените и всеки друг професионалист, боравещ с точните науки. Но в рекламния занаят е различно.
В него няма правилни или неправилни рекламни кампании. Няма общовалидни начини да се създава рекламата - във всяка агенция се случва процес, характерен само за нея. В този бизнес характерът на хората е по-важен. Продуктът е колективен, творчески.
Кои са най-важните качества, които правят служителите на агенциите ценни? Според Пол Шугът, колумнист на сайта от САЩ Advertising.About.com, те са следните:
- Искрен ентусиазъм да се прави реклама. Ентусиазмът е нещо, с което разполага почти всеки, когато навлезе в бранша на рекламата, но малцина успяват да го задържат с годините, смята авторът. След време част от рекламистите се насочват към други професии, стартират бизнес, който няма общо с рекламата. Лесно е с годините да се отегчиш и пренаситиш от индустрията, в която работиш. Рекламата е особено трудно поле за съхраняване на ентусиазма, защото в нея той е убиван от познатата от десетилетия война между агенции и клиенти. Тя често води до разочарование от работата - клиентът винаги е прав. Но всеки човек в рекламата може да се фокусира не върху лошите времена, а върху успехите, и да открива нещо позитивно във всеки проект, с който се е занимавал. Ако сте в рекламния бизнес и в началото на задача си реагирате с "да, все едно че това ще се случи" или "все едно ще стане хубаво", вие сте част от проблема.
- Отдаденост извън нормирания работен ден. Ако редовно вземате почивка за обяд от един час, в точно определено време на деня, и си тръгвате в 17 ч., трудно може да се говори за отдаденост. Макар и твърде взискателни, агенциите очакват от най-добрите си служители да зарязват всичко и да работят за питча. Отличната работа в рекламата се върши със страст, която мотивира човека да се огледа за рекламите на конкуренцията по всяко едно време. Ако сте били помолени да напишете три брифа, но имате вътрешната мотивация да създадете шест или седем, се справяте страхотно.
- Дълбоки познания за бизнеса. Някои хора навлизат в рекламата със самочувствие, само защото са гледали ТВ спотовете от Супербоул в последните години. Ценният рекламен кадър е наясно в какво състояние е била индустрията преди 5 години, кои са водещите й играчи, как се е достигнало до мястото, в което е тя днес и какво може да се случи в бъдеще. Имена като Бърнбах, Бърнет, Френч, Годин, Хегарти, Госъджи и Съливан, са му познати. На рафтовете им има книги, в които има повече слова, отколкото рекламни картини. Един велик криейтив директор - Стив Харисън, някога казал, че добре подхраненият със знания ум е ключ към това да бъдеш страхотен рекламист. Ценният служител на рекламните агенции чете книги и излиза извън информацията на уебсайтовете и годишните рекламни конкурси.
- Способност да се мисли латерално. Концепцията за латералното мислене е на Едуард де Боно, който смята, че за да се разрешават бизнес проблеми, чрез индиректен или креативен подход, трябва да се разсъждава отвъд очевидното и да се използват идеи, които не произхождат от традиционната логика на мислене стъпка по стъпка. Затова, когато хората използват добре познатото клише "мисли извън рамки", те призовават да се мисли по този начин.
- Талант без много его. Дори да сте талантлив арт директор, копирайтър, дизайнер, акаунт мениджър или продуктов директор, ако големият ви талант е правопропорционален на егото ви, работата с вас ще е неприятна. Това ще демотивира клегите, от което накрая ще пострада крайния продукт.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.