Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ликува маркетингът и греши
Толкова много емоции в маркетинга, когато се повиши броят на посещения в сайта на фирмата чрез банер реклама! Толкова радост, когато някоя рекламна идея на фирмата започне да бъде "вирусно" споделяна в социалните мрежи! Ами "споменаването" на името на фирмата в тях, уеб трафикът, уникалните посещения? А отразяването в новините?
Всичко това са поводи за въодушевление и радост сред съвременните маркетинг професионалисти. Радост, която на моменти е прекалена и заблуждаваща. Това смята авторът на американското списание Entrepreneur Дани Уонг - съосновател на компанията за луксозно мъжко облекло от САЩ Blank Label, организатор на кампании за Shareaholic и автор на свободна практика на текстове за маркетинг.
Ронг посочва три заблуди, които по думите му са "плашещо чести“ сред маркетолозите. "Надаваме победоносен вик всеки път, щом ни "споменат" в интернет или попаднем в новините. Често обаче забравяме да си зададем въпроса "Какво ще допринесе това за бизнеса?", казва той. И откроява въпросните заблуди:
1. Капанът с радостта от вниманието в първокласните медии. "Вижте, колко голям успех постигнахме! Спомена ни известния вестник Х. Звездата Y харесва нашия продукт. Останалите медии тази седмица включиха в информацията си името ни Z пъти, при това без да сме плащали за реклама!“, ликува маркетингът и греши. „Колко продажби се получиха от тези пиар хитове, на които колегите ви могат да завидят?“, пита Ронг. Той припомня, че за някои компании споменаването във вестници като Х може да промени бизнеса. За други – не съвсем.
2. Капанът с липсата на измерване. "Тази кампания работи! Не мога да ви дам точните числа, но тя просто е ефективна!", твърди маркетологът и звучи непрофесионално. "Ако не сте обсебени oт анализирането на ефективността на всяка своя маркетинг дейност, не правите нещата както трябва“, подчертава авторът. "Без измерими резултати не може да знаете дали уменията ви стават по-добри или не", казва той.
3. Капанът с удобното повтаряне. "Това е нещо, което всички правят, следователно трябва и ние да го правим“ - също погрешен начин на мислене в маркетинга. "Аргументът е абсолютно невалиден“, смята Ронг. Той разказва, че когато социалните медии набрали популярност в Америка, маркетолозите бързо-бързо започнали да навлизат в тях и да създават профили на марките, които управляват, във Facebook, Twitter, само защото т. нар. експерти на маркетинг индустрията в САЩ обявиха тези сайтове за ключ към успеха. И защото всичките им колеги следвали тенденцията. "Днес, някои от тези маркетолози все още нямат идея какво правят в социалните медии и си губят времето, управлявайки профили", казва авторът и припомня, че има много други традиционни видове кампании като тези, основани на външната реклама, които в много случаи са далеч по ефективни от модерното промотиране в сайтовете за споделяне. .
Извод с препоръка: Ако искате да бъдете по-добър маркетолог, не позволявайте на вкоренени професионални навици да диктуват темпото на професионалния ви растеж. Спрете да правите същите грешки и вложете време и усилия да развиете нови умения, вместо да разчитате само на настоящите.
Утре очаквайте продължението: Кратък гид как да бъдете по-добър маркетолог
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.