Маркетинг с мисъл!

Маркетинг с мисъл!

Когато Роб Кауфелт купи „Murray's Cheese“ през 1991, „Гринуич Вилидж Чийз“ беше малък семеен магазин, познат само на местните жители.

Днес „Murray's Cheese“ е процъфтяващ търговски център, който не само продава  гурме изкушения, но предлага и всичко от практически уроци за кулинария до онлайн курсове за кетъринг. Със зашеметяващи продажби от 2500 долара на кв.фут, „Murray's“ е нараснал с между 15 до 20 процента годишно в магазина си на „Blecker Street“. Освен това компанията е подписала сделка и с националната верига да отвори малки щандове в супермаркетите в цялата страна.

„Murray's“ се е превърнал и в добре позната туристическа дестинация, където посетители от цял свят могат да усетят истинският вкус на Ню Йорк. Безплатното печатно издание „The Village Voice“ дори му отрежда титлата на най-добър магазин за сирене в Ню Йорк.

И така, сигурно се питате какво и колко е коствало на Кауфелт да преобрази тази обикновена бакалия в преуспяващ фирмен бранд.

Добавете стойност

Компании от всички видове, от търговци на дребно до големи ресторанти вече осъзнават, че не е достатъчно да взривявате маркетинговите конкурси, които да хвалят достойнствата на вашите продукти или услуги. Необходима ви е кампания, която да забавлява, образова и добавя стойност към живота на вашите клиенти.

„Знаете ли кое кара хората да кажат "уау"?“ Това са връзката, смисъла и хуманността, нещата които ги променят по някакъв начин. Никой няма да се впечатли от вашите характеристики или дори от цените ви, ако не му предложите нещо различно. Това за което става дума е изкуство, щедрост, продукти и услуги, които правят разликата. Може би ви звучи като доста трудна задача особено за тези от вас, които започват малък бизнес, но това е единственият начин да стартирате ударно.

Как може вашият бизнес да постигне подобни резултати? В книгата си „Следващата еволюция на маркетинга“ Боб Гилбрет говори за йерархия на смисления маркетинг, който се състои от следните три нива (базиран на йерархия на потребностите на Маслоу):

1. Маркетинг с решение: Безплатни оферти, парични спестявания и възнаграждения на лоялността са нещата, които предлагат на клиентите реални решения на техните проблеми. Безплатна проба на продукта или услугата, която предлагате ще е достатъчна, за да привлечете вниманието на потребителите върху вас.

2. Маркетинг с връзка: Онлайн видео, интерактивни игри и социални мрежи, които да свързват клиента с марката. Предприемачите вече познават своите клиенти по-добре и имат право да „спечелят“ място в техните списъци с приятели. Ако осигурите обратна връзка между вас и потребителите, резултатите ще излязат налице в съвсем кратък период от време.

3. Постижим маркетинг: Онлайн курсове, безплатни семинари и маркетинг свързан с кауза, който позволява на клиентите да актуализират своя потенциал и да се усъвършенстват като човешки същества. Ако бъде осъществен правилно, маркетингът с кауза може да доведе до повишаване на вашите печалби. Това означава, че кампанията трябва да достигне и докосне хората като ги убеди в добротата и полезността на инициативата.

Доказателствата са в резултатите

Позволявайки на клиентите да се докоснат, да опитат веднъж вашите продукти, те ще получат по-ясна представа за тях. Ще променят изцяло участието си във връзката между вас и тях. Ще станат по-лично ангажирани и ще проявяват по-голям интерес към вашата компания в бъдеще.

Ето защо когато говорим за маркетинг днес трябва да отбележим, че не е важно да спечелите само част от портфейлите им. Трябва да спечелите техните, сърца, умове и дори техният вкус.

Както казва собственикът на „Murray's Cheese“ Роб Кауфелт: „Когато посещавате нашият магазин ние искаме да си тръгвате с нагласата, че сте преживели нещо различно, независимо дали сте си купили нещо или не!“

Розалинд Ресник е писател на свободна практика, предприемач и инвеститор базирана в Ню Йорк.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ