Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Марките, които ще изчезнат през 2014 г.
Всяка година „Уолстрийт Джърнъл“ определя 10 големи бранда, застрашени от изчезване. За трети пореден път ви представяме годишната прогноза на американските автори.
Според тях, сред глобалните марки с най-тежка съдба са тези, които се развиват в индустрии с „брутална конкурентоспособност“ през 2013 г. Става дума за компаниите, които изостават откъм ефективност, иновации или финансиране.
Списъкът на изданието отразява случващото се в определени полета на бизнеса и включва марки, които се разпространяват в най-голямата световна икономика – САЩ.
Сред най-засегнатите от спад в индустрията, в която се развиват, са печатните медии. Техният бизнес модел страда, заради прехода на медийното съдържание към интернет, понижаването на рекламните приходи в печата в последните 5 години, тежките разходи за покупка и отпечатване на хартия, цената на дистрибуцията. Последните три са проблеми, от които онлайн конкуренцията е напълно лишена.
Освен това са особено застрашени и брандове от потребителската електроника. Те се състезават с широка гама от добре продавани продукти на по-големи компании.
Засегнати са и автомобилите. Продажбите на коли в САЩ например се увеличават, но марките автомобили с пазарен дял в страната под половин процент се конкурират с компании, които или не могат да предложат лукс като този на Mercedes-Benz, или с мултинационални гиганти като General Motors. Suzuki например се изтегли от Америка миналата година. Смята се, че Mitsubishi и Volvo ще я последват.
Спрямо списъка от миналата година, „Уолстрийт Джърнъл“ има както попадения, така и грешки. Авторите подчертават, че посочените за загиващи Suzuki, MetroPCS и Current TV действително вече не се разпространяват в САЩ. American Airlines е част от нова компания след комбинирането си с U.S Airways, въпреки че името й продължава да живее. Talbots бе придобит от частен инвестиционен фонд. Research In Motion вече не е бранд – преименува се BlackBerry. Но от „Уолстрийт“ признават, че са сгрешили прогнозата си за край на Avon, The Oakland Raiders и Salon.
Посочените „марки, които ще изчезнат през 2014 г“ са определени след наблюдение дали има спад в продажбите им. Взето е предвид дали има закривания от страна на бранда майка, които могат да повлияят на цялостния бизнес. Дали има покачване на разходите, което е малко вероятно да бъде компенсирано от високи цени. Дали е продадена компанията. Дали има фалит, загуба на болшинството клиенти и операции със спад на пазарния дял.
Всяка от посочените марки страда от поне от един от тези проблеми. Всяка от 10-те е застрашена от изчезване поне в САЩ в следващите 18 месеца, според изданието. Списъкът изглежда така.
1. J. C. Penney.
2. Nook.
3. Martha Stewart Living Magazine.
4. LivingSocial
5. Volvo
6. Olympus
7. WNBA
8. Leap Wireless
9. Mitsubishi Motors
10. Road & Track
Мнозина смятат че J. C. Penney Co. Inc. не би могла да се измъкне от безпрецедентните загуби, които натрупа в последните години. Търговецът на дребно се стреми към заем от 2,5 милиарда долара от Goldman Sachs и други инвеститори, на базата на недвижимо имущество и договори за наеми. Някои наблюдатели все пак остават оптимисти за бъдещето й. Този оптимизъм вероятно би бил оправдан, ако новият изпълнителен директор на компанията Майрън Улман действително успее да я върне към печалбите. На него се възлагат надежди.
Nook е марката електронен четец на Barnes & Noble Inc. - устройство, обречено на неуспех от самото си начало. То бе представено през октомври 2009 г. - около 2 години след като Amazon революционизира пазара със своя Kindle. В момента продажбите на двата продукта са сериозно засегнати от масовизирането на таблетите.
Martha Stewart Living Magazine е част от издателския бизнес на Марта Стюърт, подразделение на компанията й Living Omnimedia, Inc. В петте години до края на 2012 приходите му паднаха от 179,1 милиона на 122,5 милиона долара. Миналата година издателството загуби 62 милиона долара.
LivingSocial пък е уебсайт за онлайн сделки в САЩ, който върви по петите на Groupon отдавна. В тази индустрия обаче да следваш някого продължително и да не можеш да го настигнеш е лош знак. Както показват и финансовите проблеми на Groupon, бизнесът с онлайн пазаруване започва да запада недълго след бума си.
Специално в САЩ Volvo никога не е била със силно присъствие. „Уолстрийт Джърнъл“ предвижда изтеглянето й от пазара до 2014 г. През април пазарният й дял в Америка падна до 0,3%. Моделите й се състезават директно с някои от най-купуваните луксозни коли в света. Включително с тези на Genereal Motors, Toyota, BMW, Mercedes-Benz и Audi. За сметка на това обаче компанията се представя добре в други страни.
По отношение на бизнеса с фотографска техника, освен пазарните лидери Cannon, Sony и Nikon, никой вече не си поставя за цел да поведе пазара. Продажбите на фототехника в света паднаха с 18% през 2012 г. след пика им през 2010 г. Тази година отново набират сила. Затова не е изненада, че Olympus, която има 7% пазарен дял в Америка, не успява да направи печалби в страната в последните 3 години.
WNBA пък е марката на Женската национална баскетболна асоциация на САЩ. През февруари 2014 г. ще се пенсионира председателят й и най-голям неин защитник - Дейвид Стърн.
Leap Wireless International Inc. е телекомуникационна компания, която загуби най-много от промените в американския пазар. Телекомът AT&T в САЩ почти изкупи T-Mobile, която се сля с MetroPCS. Sprint Nextel е преследвана за покупка от японската фирма Softbank и от Dish Network. След консолидациите се родиха финансово по-силни компании. Leap е твърде малка, за да оцелее.
Въпреки че никога не е имал масивно присъствие в Съединените щати, японският автомобилен производител Mitsubishi Motors постигна значителен успех с моделите си Lancer и Eclipse. Смята се обаче, че скоро той ще отмре като бранд на американския пазар, също както японския му конкурент American Suzuki Motor Corp. В края на миналата година. продажбите му падат. През 2011 г. те възлязоха на 80 000 продадени коли в САЩ. През миналата - на 60 000.
Последната посочена в списъка марка Road & Track е създадена през 1947 г. Обозначава най-старото и най-цитирано автомобилно списание в Америка. Присъствието й в нишовата информационна общност на медиите за коли и мотори обаче става все по-застрашено. Причината е конкуренцията на няколко големи медии в САЩ и нарастващата популярност на автомобилните уебсайтове.
Повече за прогнозата можете да разберете от първоизточника тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.