Най-предпочитаните луксозни марки в Китай

Най-предпочитаните луксозни марки в Китай

Богатите във всяка държава имат обособени предпочитания. Така е и във втората най-голяма икономика в света – Китай.

Средностатистическият китайски милионер харчи 2,5 млн. юана годишно или 379 700 долара. Това сочи актуално изследване на Hurun Report, цитирано от AdvertisingAge. Проучването проследява навиците за потребление и начина на живот на най-богатите китайци за всяка от последните 7 години.

Между април и ноември 2010 г. от Hurun са интервюирали 410 милионера, всеки от които притежава състояние от над 10 млн. юана или 1,52 млн. долара. Анкетирани са и още 45 души, които имат инвестиционни фондове, дялове в компании, недвижими имоти и колекции от скъпи произведения на изкуството на стойност от най-малко 100 млн. юана или 15,18 млн. долара.

Данните сочат, че хората, които харчат между 1 и 3 млн. юана годишно или над 151 хил. долара съставят най-голям дял от богатото население. Те са 50% от милионерите и са 11% повече, отколкото година по-рано.

Богатите китайци, които харчат по-малко от милион, са 37% през 2010 г., което е 8% по-малко. Броят на тези, които харчат над 3 млн. юана е намалял с 13 на сто.

Средната възраст на китайските милионери с над 10 млн. юана е 39 г., а на тези с над 100 млн. е над 43. Сред най-богатите хора, които харчат пари в Китай, жените са 30%.

Топ 10 на най-предпочитаните луксозни марки в Китай през 2010 г. е съставен от същите марки, както година по-рано, с изключение на две „новдошли“, към които предпочитанията нарастват – Bentley и Prada.

Louis Vuitton за поредна година заема челното място като най-предпочитана луксозна марка в азиатската държава. Hermes се изкачва от четвъртата позиция през 2009 г. до втората през 2010-та. На трето място е Chanel, следвана от Cartier (4.) и Gucci (5.).

Cartier е марка номер 1 на бижутата в Китай за 7. поредна година. Тя продължава да измества конкуренцията. Същевременно Patek Philippe остава водещата марка луксозни часовници в страната. Giorgio Armani е топ модната марка за 7. поредна година. След нея се нареждат Burberry, Hugo Boss и Versace (4.).

Rolls-Royce Phantom е най-търсената луксозна кола в Китай. Освен това висок интерес сред богатите в държавата е регистриран по отношение на Bentley Continental Flying Spur, Audi A8, Audi Q7 и Land Rover Range Rover.

Най-популярният автомобил сред китайските милионери вече е Mercedes-Benz E-class, който измести Audi A6.

Louis XIII остава най-предпочитаната марка луксозно вино за ценители в страната. Dom Perignon измества Moet & Chandon от позицията на най-доброто първокласно шампанско според заможния китайски потребител, а Davidoff е най-търсената марка цигари сред милионерите в Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция