Най-успешните марки в онлайн видеото


„Вирусното” видео, направено с рекламна цел, и онлайн текстовете са двата най-ефективни рекламни инструмента в интернет за тази година, според международните маркетинг издания.

В тази връзка видеонаблюдателите от Visible Measures обявиха списък на марките, които са се представили най-добре през 2013 г. по отношение на единия от двата инструмента – видеото. Авторите съставиха топ 10 на брандовете, събрали с клиповете си най-много прегледи в мрежата тази година.

Ето как изглежда класацията:

1. Samsung с 491 млн. прегледа на нейно онлайн видео.

2. Google с 396 млн.

3. Sony със 169 млн.

4. Dove със 159 млн.

5. Rovio със 142 млн.

6. 5-Hour Energy със 120 млн.

7. Nike със 107 млн.

8. Evian със 100 млн.

9. Apple с 92 млн.

10. Pepsi Max с 91 млн.

От списъка става ясно, че компаниите, които традиционно оглавяват класациите за иновативност и имат най-големи маркетингови бюджети, не са същите, които успяват да използват най-ефективно онлайн видеото като рекламен инструмент. За повечето от най-популярните рекламни кампании в мрежата сме ви информирали през годината. Можете да си ги припомните в линковете по-долу.

Samsung се отличава като най-успешна през 2013 г. в тази практика, след като излъчи кратки филми в интернет с участието на рапърите Джей Зи и Ъшър. Клиповете станаха мегахитове в мрежата. Компанията инвестира масивно в това да изтласка конкуренцията на Apple, финансирайки 148 кампании през 2013 г.

В същото време Google набра популярност със серия 15-секундни онлайн спотове, които рекламират интернет браузъра й Chrome.

Близо една трета от интернет прегледите на Sony пък идват от кампанията й за промотиране на дебюта на Playstation 4.

Dove се радва на интерес заради кампанията си със скициране на жени по тяхно лично описание на външния им вид, дело на агенция Ogilvy & Mather. Тя съдържа най-споделяната интернет реклама за 2013 г.

Rovio има само три кампании през 2013 г., но е най-ефективният бранд в списъка, защото средно се е сдобил с над 45 млн. прегледа за кампания. Най-популярната му реклама е на Angry Birds Star Wars.

5-Hour Energy се очертава като успешна в това да кара хората да подкрепят марките, които създават позитивна социална промяна. Тя успя да го стори чрез серия от видеоклипове, озаглавени „5-Hour Energy Helps Amazing People”.

Nike традиционно се включва в списъка на най-добрите марки по отношение на онлайн видеото. Въпреки това тя не успява да постигне хитовост, каквато имаше през миналата година с рекламата си “Find Your Greatness” с участието на момченце с наднормено тегло.

Evian е популярна с кампанията “Baby&Me”, в която възрастни хора се виждат в огледалото като деца.

Apple има 51 активни маркетингови кампании през тази година, като всяка от нейните кампании е средно десет пъти по-популярна от тази на Samsung. Брандът се изкачва на една позиция нагоре спрямо миналата година, но все пак той все още е далеч под други по отношение на броя събрани прегледи в интернет чрез видео.

Pepsi MAX пък заложи успешно на идеята, че всеки обича хубавите изненади, и предреши известния автомобилен състезател Джеф Гордъни и баскетболната звезда Кайри Ървинг като дядовци, след което ги накара да покажат на какво са способни в спорта. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара