Накъде гледа моделът? И това е важно в рекламата

Накъде гледа моделът? И това е важно в рекламата

Наличието на модели в рекламните изображения е от решаващо значение за начина, по който кампанията въздейства. 

По много деликатни начини лицата и погледите на заснетите манекени оказват влияние върху възприятията ни, разказва Business Insider. Понякога промяната идва чрез пренасочване на погледа на модела на снимката. 

Такъв пример е кампанията на шампоаните Sunsilk в САЩ на снимката тук, маркирана с топлинна карта. Илюстрацията е разделена на две части. В първата моделът гледа към публиката, а във втората - към бутилката. Когато очите на жената са върху продукта, погледът на наблюдаващия я човек също се насочва натам, както и върху името на бранда и заглавието на рекламата. Тези елементи са важни за провокирането на продажби, което е основната функция на всяка кампания. Рекламата е по-игнорирана, ако жената в нея гледа с очи към публиката. 

Крейг Майкс, твърчески изпълнителен директор на Proof Advertising в Щатите обяснява, че когато погледът на модела е върху продукта, "това кара зрителя да го последва". "Освен това така се отрича зловещото моделско взиране в хората, което се вижда в другата реклама, така че човек може да обърне повече внимание на заглавието", казва той. Според него е невъзможно да се създават ефективни реклами, в които моделите имат директен контакт с публиката. 

Но, всичко зависи от внушението. Да вземем за пример друг случай: кампания на бранда бельо Wonderbra, озаглавена People Looking. Тя изисква друг тип възприятие от публиката. Може да я видите след текста. В нея всички заснети модели гледат право в зрителя, и това не е неслучайно. Създава се внушението, че вероятно зрителката или зрител с дама до него, носи Wonderbra. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ