10 гениални мисли от Питър Дракър
Един от най-влиятелните теоретици на управлението на 20 в. Питър Дракър остави богато наследство. Представяме ви 10 ключови идеи от това наследство, които ще позволят на много хора да променят своята гледна точка за бизнеса:
1. Резултати се постигат чрез използването на възможности, а не чрез решаване на проблеми. Ако се съсредоточите върху проблемите, в най-добрия случай ще запазите съществуващото статукво. Ако се съсредоточите върху възможностите, ще постигнете добри резултати, ще създадете нещо извън това, което вече имате.
2. Няма нищо по-безполезно от това да изпълнявате ефективно работа, която по принцип е ненужна. Ефективното използване на времето, това е способността да правите правилните неща, а не да правите нещата правилно. Преди да се опитате да оптимизирате вашия график, първо проверете, можете ли да елиминирате всички ненужни задачи и задължения, или да ги делегирате на други. Колкото по-скоро направите това, толкова по-сериозно ще се отрази това на живота ви.
3. Голяма част от това, което днес наричаме управление, се състои в това да усложняваме начина, по който хората вършат своята работа. Всяка система за контрол, която създавате, трябва да улесни работата на служителите ви, а не да я усложни. Ако продължите да настоява вашите служители да решават проблемите по вашите методи, може би сте избрали грешен път.
4. Целта на маркетинга е да се узнаят и разберат нуждите на клиента така, че продуктът или услугата да са в точно съответствие с неговите изисквания и да се продават сами. Според общоприетото схващане целта на маркетинга е да кажете на хората за вашите продукти и услуги. Дракър ни напомня, че маркетингът в действителност е процес на опознаване на клиента - какви са неговите страхове, фрустрации, стремежи, за да се гарантира, че вашият продукт или услуга е подходящ за неговите нужди.
5. Необходимо е постоянно да се подобряват, изграждат, тестват знанията и компетентностите, които имаме, в противен случай те ще се загубят. Ако постоянно не подобрявате уменията си и не използвате своите знания в определена област, можете да ги загубите. Ако мислите, че можете да получите познания за маркетинга или управлението в бизнес училището и след това никога не се допитате до това знание, то такова обучение е ненужно.
6. Резултатите зависят от маркетинга и новите технологии, всичко останало са разходи. Иновациите раждат продукти и решения, а маркетинга ги продава. В допълнение към тези два компонента, всичко останало в бизнеса са разходи, което означава, че не е нужно да прекарвате много време да се занимавате с тях. Намалете разхода на време, колкото е възможно. Иначе ще продължавате да инвестирате в нещо, което няма да донесе големи печалби.
7. Предприемачество може да бъде рисковано, защото много от така наречените предприемачи не разполагат с достатъчно опит. Толкова много хора просто искат да "започнат собствен бизнес". Те взимат кредит, отварят пекарна и фалират в рамките на една година. В този сучай те приписват краха си на лош късмет или на лоша икономика. По-разумно е да прекарате повече време в заточване на брадвата преди да се опитате да отсечете едно дърво. Какво ще стане, ако прекара един месец в четене "Lean Startup" от Ерик Райс или "Pour Your Heart Into It" от Хауърд Шулц? Някои от рисковете могат да се избегнат само чрез един единствен инструмент - четене.
8. Ако управителят позволява на събитията да определят, какво той да прави, какво да работи, на кое трябва да се обърне сериозно внимание, тогава всичките му усилия в крайна сметка са пропиляни за дреболии. Успешните хора не само се появяват на работа, вдигат телефона и гасят пожари. Всеки ден те са съсредоточени в плана за битката за потребители. Те не позволяват на служителите си свободно да влизат в кабинета им и да ги занимават със собствените си проблеми. Един успешен ден започва с вземане на стратегически важно решение да започнеш да играеш в настъпление, не в отбрана.
9. Трима от най-харизматичните лидери на XX в. са причинили повече човешко страдание, отколкото всеки друг в историята. Това са: Хитлер, Сталин, и Мао. Важна е не харизмата на лидера, а неговата мисия. Няма "най-добър вид" лидер. Има общителни лидери като например Ричард Брансън или затворени като Тони Шей. И двамата са довели компаниите си до невъобразими успехи. Какво прави един човек лидер? Това не е ентусиазма, с който той говори от подиума. Човек става лидер заради вижданията си, идеята, мечтата и това доколкото той е в състояние да зарази с целите си другите, за да работят заедно да постигнат успех.
10. За да сведете нивото на некомпетентност до задоволително, трябва да изразходите много повече труд и усилия, отколкото ако скочите от първокласното изпълнение в безупречното. По-лесно е да се премине от добро към велико, отколкото от лошо към по-добро. Така че се фокусирайте върху развитието на талантите си в това, което правите добре, отколкото да се стремите да бъдете "напълно разработена личност". Лесно е да се замени някой, който може по малко от всичко. Този, който се счита за най-добър в сферата си е незаменим.
По материали от Е-ехеcutive
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.