Новата стратегия на Converse

Една от марките обувки-икони - 98-годишната Converse, прави промяна в предлагането. Еблематичните за Converse кецове с уникален дизайн вече ще се продават с по-удобна подметка, но за поне 20 долара повече. Стратегията започва да се реализира от САЩ и нарушава установения с десетилетия модел за присъствие на пазара на фирмата, посочва Business Insider. 

Марката Converse се радва на нестихваща, дори повишаваща се популярност през 2015 г. Очаква се, че предложението за по-удобна подметка на по-висока цена ще има резултат в полза на бизнеса. В същото време това е признание, че продуктите й могат да бъдат по-качествени. 

"98 години американците избират стила пред комфорта, оставайки верни на равните спортни обувки на Converse с гумени подметки. Сега кецовете модел "Чък Тейлър" най-сетне ще бъдат подобрени, за да станат по-удобни", продължава Business Insider. 

Фирмата Converse All Star, чието име е известно днес на всички градски млади хора в развитите икономики, стартира през 1917 г. Тя става популярна, след като навлиза в света на баскетболните играчи на NBA като Уилт Чембърлейн. Спортистите с нея стават модни икони. Днес кецовете Converse са наричани още "душата на рок-енд-рол-а", защото десетки известни рок музиканти са излизали с тях на сцената, включително Кърт Кобейн от Nirvana. В същото време много "захаросани" поп изпълнители като Кейти Пери също пеят пред публиката, обути с тях. Кинозвезди като Кристен Стюарт са носили модела "Чък Тейлър" на червения килим. Така, обувките на марката стават символ, чрез който градският човек се приравнява със звездите. 

Кой е този Чък Тейлър? 

Чарлз ("Чък") Тейлър е бил баскетболист, който навлиза в спорта едва 10 години след като баскетболната игра е създадена. Той бил играч на "Файърстоун Нон-Скидс" в Ейкрън, щата Охайо. Отборът му бил полупрофесионален, собственост на производител на гуми. През 1992 г. Тейлър приема да работи като търговец на Converse. Баскетболът бил много важен за позицията му на продавач. През 20-те и 30-те години на 20 век той "играл за тима" на компанията Converse и изградил бранда чрез множество пиар кампании, които включвали и подпомагане на баскетболни клиники. Converse добавила името на Тейлър в модела си 15 години по-късно. От тогава брандът преминава множество културни, расови, полови граници, преборва се със стереотипи и става избор за модерния гардероб на милиони младежи. 

Сега вече на пазара се появява моделът Чък II. В него са включени всички достойнства на модерното удобство, без да е променен дизайнът-икона на марката. Може би най-голямото предизвикателство за лоялните клиенти ще бъде да приемат новото удобство за стъпалата на краката си, след толкова много години, коментират наблюдатели. "Изглежда като някакво добро решение, което ще добави стойност. Стилът е запазен, докато удобството най-вероятно ще бъде много подобрено", смята д-р Ларс Пърнър, доцент по маркетинг в университета на Южна Калифорния. Според него, имайки предвид хилядите часове, в които са носени обувките, обещанието за повече удобство е дългоочаквано. 

С това решение за подобрение Converse се включва в още по-скъпия сегмент на продажба на кецовете и се позиционира още веднъж като марка, равна на Nike, Adidas. Тя продължава да влага в маркетинг, който достигна до почти всички страни на Европа. В рекламите си показва градски хора, които изтъкват уникалността си и се обявяват против хорските очаквания за тях - идеалната бранд философия, с която Converse печели внимание и се утвърждава като символ на бунтарството през десетилетията. 

"Името ми е Тери, не Джон. Аз не искам да бъда Джон", казва млад мъж във видео рекламата й от 2015 г. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ