Обмисляте кариера в рекламния бранш?

Обмисляте кариера в рекламния бранш?

Вие сте на финала на висшето си образование и смятате да опитате в рекламния бранш? Планирате да смените професията и да се насочите към рекламата? Има някои неща, които с които трябва да сте наясно предварително.

Първи въпрос: От коя страна ще застанете? Ако смятате да работите в рекламна агенция трябва да знаете, че в нея има две основни, много важни страни на процеса – счетоводната, която се занимава със събирането и управлението на парите, и творческата. Разбира се, това е твърде общо казано. Зад тези две насоки се крият различните, съществени роли на служителите в агенцията. Например изпълнителен директор/супервайзър, арт директор, медиен планьор, графичен дизайнер, криейтив директор. Всички тези хора вземат различен тип решения. Независимо към коя от техните ключови роли ще се насочите, имайте предвид, че ви очаква тежка работа.

Кажете сбогом на нормирания работен ден от 8 – 9 часа. Изготвянето на реклама е вид творчество, което не се вмества в традиционната работна седмица. Бъдете готови за дълги нощи, уикенди и голяма доза себеотрицание.

Разберете, че големият клиент винаги ще бъде прав, дори да не е. Нещо, което много бързо ще разберете, когато влезете в занаята, е че парите в този бранш са основна сила.

Ако сте силно творческа личност, ще печелите уважение. Когато се случи да измислите страхотна идея, която ще поведе агенцията ви напред и ще допринесе за доброто й име, вие ще бъдете цар или царица. Продължавайте да го правите едно десетилетие и един ден името ви ще бъде на табелката на вашата рекламна агенция.

Трябва да знаете кога да казвате „не“ и кога „да“. Тъй като ще ви се наложи да задоволявате потребностите на клиенти, винаги ще бъдете блокирани между тези две думи. Ако работите за страхотна агенция, която цени добрата работа повече от сметките, всичко ще е наред. Ако работите за агенция, загрижена само за прехвърлянето на някакви числа, очаквайте да сте заобиколени от гневни хора в криейтива.

Ще изживеете голяма част от времето си извън стените на офиса, в който агенцията се помещава. Независимо каква роля ще поемете в рекламата, имайте предвид, че ще се включите в един друг активен живот на хората в рекламата, който се развива на тъмно. Колегите ви ще бъдат част от една популярна култура, в която ще се потопите.

Освен това, за да бъдете добър служител на рекламната агенция, ще трябва да участвате в много други „извънслужебни“ събития, за да бъдете в час и креативен. Ще ползвате кратки почивки, за да освободите ума си. Ще четете интересни книги, списания, чужди източници, блогове. Ще гледате други, освен масовите филми. Ще ходите на театър. Ще четете вестници и ще наблюдавате медии, които изобщо не биха ви заинтересували като личност, заради рекламата в тях.

И накрая: В тази професия, в крайна сметка, тежката работа е много повече от забавлението.

Пол Шугит в Advertising.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ