Очилата на Google и рекламният свят

Технологичните блогъри тръпнат в очакване. Рекламните агенции на Мадисън авеню биха платили двойно, за да се сдобият с чифт от тях. Това са очилата на Google – новият високотехнологичен продукт, към който е отправил поглед прогресивно мислещият рекламен свят.

Защо?

Големите маркетинг агенции полагат усилия да следят максимално отблизо всички най-нови технологии. Както прототипите, така и току-що излизащите продукти на пазара. Рекламистите винаги желаят първи да се сдобият с тях. За да установят рекламните им възможности. Така се случи след рязкото нахлуване на социалните мрежи преди години. Масовизирането на сайтовете за споделяне промени маркетинга безвъзвратно. Затова сега той се интересува от всичко най-ново, родено в технологичния свят. Прави го като защитна реакция.

Последното десетилетие показа, че технологиите могат да променят пазара смайващо бързо. Все по-бързо. Те създават свят, от който рекламата не може да си позволи да изостава.

Очакванията към очилата на Google са големи. Реално те биха могли да бъдат използвани за разнообразни видове рекламиране, коментира Business Insider. При всички случаи ще привлекат интерес.

На този етап Google твърди, че hi-tech очилата й няма да прожектират реклама пред погледа на потребителя, който ги носи. Компанията в момента по-скоро работи в насока да направи хардуера им достъпен.

Новата програма, с която ще работят - Glass Explorer, ще допринесе за това. Миналата седмица интернет гигантът предоставяше възможност да се изпробват очилата му – срещу скромната сума от 1500 долара. Устройството предизвика силен интерес. Заявките за тестването му с новата програма бяха твърде много. Компанията прекрати подаването им.

Какво толкова?

Макар мнозина да оспорват стойността на този футуристичен продукт, задавайки си въпроса защо изобщо хората биха си го купили, рекламният свят е много заинтересован от него. Ако той стане масов - на достъпна цена - би могъл да заработи заедно с други високотехнологични устройства за рекламиране. Така ще се получават атрактивни интерактивни кампании.

Например, очилата могат да станат средство, което осигурява втори, допълнен поглед върху екрана. Представете си колко много мъже сред потребителите биха желали да се снабдят с тази модерна hi-tech джаджа, с която ще могат да гледат футбол по телевизията. Очилата на Google всъщност могат да се превърнат и в масов аксесоар по стадионите. Всеки футболен фен знае, че няма нищо по-дразнещо от това да пропуснеш решаващо положение по време на мача. Ами, ако разполага с интелигентно устройство, което веднага да му го покаже?

Самата концепция на очилата е изключително благоприятна за реклама, въпреки отказа на Google да свърже продукта си с рекламиране на този етап. Устройството представя пред погледа на човека насоки за движение. Например, той се намира в Ню Йорк и иска да открие най-близкия до него ресторант за бързо хранене (каквато ситуация се показва във видео рекламата на очилата). Накъде да се насочи? Очилата му показват. Ами, ако представените обекти са платена реклама?

Освен това с очилата на Google де факто ще могат да се наблюдават билбордове, за да се получава триизмерна реалност – открива се нова опция за допълнително рекламиране. Всичко това може би ви изглежда малко вероятно, ненужно и твърде усложняващо живота. Спомнете си обаче - преди десетилетие мнозина се питаха защо ли би им трябвал телефон с интернет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ