Приказка за мечката и заека оживява в новата коледна реклама на John Lewis


Британската верига магазини John Lewis представи тазгодишната си коледна реклама – дългоочаквано събитие в маркетинга, тъй като по традиция компанията влага милиони в празничните си кампании. Миналогодишната й реклама с приключенията на странстващия снежен човек, озвучени с ритъма на мелодия, в която се казва "направи любовта своя цел”, беше финансирана с бюджет от 10 млн. долара.

По Коледа през 2013 г. John Lewis представя приказна анимация от 2:11 минути в 2D и 3D вариант. Маркетингът на компанията по традиция залага на сантименталното преди семейния празник. Главни герои във видеото, изработено от агенция adam&eveDDB, са мечка и заек. Те са приятели, но по Коледа имат проблем – единият чака с огромно нетърпение празникът да дойде, а другият спи зимен сън.

Историята всъщност не е съвсем нова, пояснява Adweek. Тя се базира на детска книжка за заек и мечка по Коледа на авторите Карма Уилсън и Джейн Чапман.

Приказната атмосфера на видеото се допълва от саундтрака на Лили Алън, която пее своя версия на "Somewhere Only We Know" от Keane. Така звездното озвучаване в нейно лице, съчетано с прекрасна анимация, гради позната маркетинг стратегия. Подходът е известен във Великобритания от кампаниите на CAA Marketing и Chipotle "Back to the Start" и "The Scarecrow." Ако заменим тъмното в сюжета им със светлината и радостта от Коледа, се получава историята на мечката и заека.

Приликите с кампаниите от миналото не свършват дотук. След като рекламата на John Lewis се завърти по телевизията във Великобритания, на британския пазар ще бъде представена интерактивна е-книга с игри със същите анимационни герои, която ще може да се сваля онлайн. Този мултимедиен подход е умен и ще продължи забавлението за аудиторията, след като рекламата бъде гледана. Получава се по-дълготрайно обвързване с бранда. 

Нещо традиционно, опаковано в нещо ново – това е маркетинг акцията на John Lewis за Коледа през 2013 г. и, както коментират западните издания, тя трябва да проработи, защото е пример за чудесен предпразничен рекламен подход.

Ето я и историята за мечката и заека. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск
Спрете да правите тези три неща сами в бизнеса!
NBC: Белият дом обсъжда вариант за връщане на Закона за потушаване на въстания от XIX век
На днешната дата, 10 октомври. Рождениците днес
Китайски хирурзи извършиха първата трансплантация на черен дроб от прасе на човек
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци