Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Проблемът с невидимите банери и неговите решения
Все по-често потребителите подминават рекламните банери, поставени в уеб-страниците. Така, този рекламен инструмент се обезсмисля. Хората, които гледат в монитора съзнателно или несъзнателно го игнорират и се фокусират върху съдържанието.
Въпреки разнообразните подходи на изработка на банерите в последните години, включително такива с различен размер, т.нар. "небостъргачи", leader boards, от които изображението изскача, пълни банери и дори реклама на половината интернет страница, определено се забелязва бунт срещу тях, смятат авторите в сайта Advertising.About. Банерите струват много малко като изработка, но все пак инициативата с поставянето им се обезсмисля напълно, ако хората намират начини да не ги виждат.
Как се стигна до повсеместното "ослепяване"?
Просто "невидимите банери" са навсякъде в интернет. Някои от тях можете да видите и на страницата, където четете в момента, пишат още от Advertising.About. Има ги в почти всеки уеб-сайт, който ще посетите. Причината е ясна – рекламните приходи задвижват мрежата и правят възможно повечето уеб-сайтове да са безплатни за публиката. Това е сила на интернет, но е същевременно и слабост.
Има ли ефективно решение за този проблем?
Не е лесно. Най-важното е да се осъзнае, че повечето банери отчитат много по-малка от очакваната от мнозина степен на отговор. Тоест, голяма част от тях са виждани, някои не са забелязвани, но съвсем малък процент от публиката кликва и регистрира някаква обратна връзка. Същевременно никой не иска да хаби пари за банери с лошо представяне, които са буквално невидими.
Рекламните специалисти препоръчват няколко вида реакции. Например да се предложи микс от добри и креативни идеи за онлайн рекламиране, необичайни формати на банерите и реклама в уеб-сайтовете, която прешества за кратко показването на следващата страница в тях.
Ако изготвяте онлайн реклама, помислете добре за вида на публиката на сайта, в който ще я поставите, за това колко е активна, кога е активна и на каква възраст са регистрираните. Употребяват ли мобилен интернет? След това се замислете какво искате да кажете на тези хора. Обмислете добре съобщението си. Понякога съдържанието, краткото изречение, което изказвате в банера, може да е по-ефективно и да предизвика повече кликвания, отколкото една красива визия.
Освен това можете да заложите на необичайните цветове и цветови съчетания, ефектите със светлини или нещо друго, което привлича вниманието и разчупва дизайна на уеб-сайта. Много компании в последните месеци разработват банери, които, поставени върху една страница, си взаимодействат помежду си. Или имат вградени елементи, които изскачат от регламентираното банерно пространство. Тези ефекти също могат да бъдат полезни в борбата срещу "слепотата" на потребителите спрямо банерите.
Помислете също за позициониране на банера, както и за поставянето на повече от един банер на една и съща страница. Можете да вградите и нови техники, които карат хората да се задържат по-дълго и да погледнат. Какво мислите за 3D банерите или тези, които изискват специална интеракция. Има много налични техники. Нови и нови се измислят всеки ден.
Някои автори още преди години обявиха банерите за умиращ рекламен инструмент. Други предрекоха същото за видовете медии и заявиха, че традиционните медии, най-вече печатът, външната реклама и рекламирането с директна поща ще загинат. Това обаче не се случи. Ако криейтивът ви е достатъчно силен, стратегията ви – решителна и закупуването на медийно пространство – находчиво, банерите ви могат да се отличат в безкрайната, пъстра вселена на интернет и да повлияят на потребителите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.