Прогноза: Ръст на рекламата в световен мащаб до 2013 г.

Прогноза: Ръст на рекламата в световен мащаб до 2013 г.

Бедствието в Япония и въоръжените конфликти в Близкия Изток ще доведат до съкращаване на рекламните бюджети в световен мащаб с 2,5 млрд. долара, съобщава „Гардиън” като се позовава на прогноза на рекламна агенция ZenithOptimedia. Тя коригира прогнозата си за ръст на рекламата през тази година от 4,6 на 4,2 процента.

Анализаторите на ZenithOptimedia смятат, че рекламният пазар в Япония тази година ще се свие с 4,1 %, а догодина ще нарасне с 4,6 на сто.

Аналогична е ситуацията в Близкия Изток, където от началото на гражданската война в Либия рекламният пазар силно се е свил. По същите причини разходите за реклама в Египет са намалели с 20%. Очаква се догодина да нараснат с 12%.

Последствията от катаклизмите и въоръжените конфликти ще влияят негативно на рекламните бюджети в продължение на няколко месеца, прогнозира още докладът на ZenithOptimedia. В дългосрочен план обаче, анализаторите на компанията очакват ръст. В положителна посока са коригирани например очакванията за рекламните бюджети догодина – от 5,2 на 5,8 процента. Ръстът на рекламния пазар през 2012 г. ще бъде стимулиран от президентските избори в САЩ, Олимпиадата в Лондон и европейския шампионат по футбол.

През 2013 г. с най-бързи темпове ще расте рекламния пазар в Китай (с ежегоден дял от 2,4 процента) и Бразилия (16,4%).

Ще настъпят и сериозни размествания на самия пазар. През 2013 г. рекламата в интернет ще задмине по популярност тази в печатните медии и ще стане втора по пазарен дял след телевизионната реклама. ZenithOptimedia прогнозира, че разходите за печатна реклама ще спаднат от 95 млрд. долара през 2010 г. до 91 млрд. през 2013 г.

В същото време разходите за интернет реклама ще се увеличат от 63 до 94,5 млрд. долара. До 2013 года бюджетите за реклама в интернет ще растат с по 16,4 процента годишно. Паралелно с тях ще се увеличават и рекламните приходи на телевизиите - от 180,3 млрд. долара през 2010 г. до 216 млрд. през 2013.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ