Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Проучване: 57% от българите гледат най-малко 3 часа телевизия на ден
Въпреки нарастващото време, което българите прекарват онлайн, 57% от тях се задържат пред телевизора повече от 3 часа дневно.
Това показва ново проучване на навиците за потребление на медиите на българската аудитория от Discovery Networks. Изследването твърди, че българите „осъзнават, че рекламата по телевизията е пряко свързана с нужните средства за финансиране на качествено (телевизионно) съдържание".
Едно от основните заключения на изследването, посочени в доклад на Discovery, озаглавен „Бъдещето на телевизионната реклама“, е, че телевизионната реклама продължава да бъде много въздействаща в България. Това се случва независимо от рязкото увеличение на интернет потреблението, нарастването на времето, прекарано онлайн, и тенденцията към гледане на повече от един канал едновременно (multi-screen viewing).
Изводите се основават на анкети на 3000 телевизионни зрители от 10 пазара в региона на Централна и Източна Европа, Близкия Изток и Африка (CEEMEA): България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Русия, Южна Африка, Турция, Украйна и ЮАР. Докладът включва и резултати от интервюта с експерти в медийната индустрия. Регионът на CEEMEA покрива 26,1% от зрителската аудитория в света - общо 1,866 млрд. души, с 16,5 % от световната покупателна способност.
Изследването посочва още, че в България 52% от зрителите искат рекламите да бъдат по-дълги, но да се излъчват по-рядко. Преднина имат единствено унгарците (57%), които търсят повече баланс между продължителността и честотата на рекламите.
40% от анкетираните българи помнят между 2 и 5 марки, рекламирани в рамките на 24 часа.
72% от българите са съгласни, че липсата на реклами ще понижи телевизионното качество, а 78% смятат, че когато гледат телевизия, каналът сам по себе си е индикатор за качеството на програмата. Проучването разкрива още, че 52% от анкетираните зрители в България са съгласни, че рекламата има по-голямо влияние над тях, когато е излъчвана по канал, на който се доверяват.
Почти една трета от зрителите в CEEMEA са по-склонни да поръчат продукт, който спонсорира ТВ програма. У нас 77% от зрителите приемат програмното спонсориране, а 54% не намират за смущаващо, ако програмата е спонсорирана от определена марка.
Проучването показва още, че българската аудитория ясно разбира, че рекламата има най-голямо влияние, когато комбинира различни комуникационни канали, за да засили посланието си. 72% от родните зрители запомнят рекламните кампании повече, ако ги виждат в различни медии (телевизия, онлайн, външна реклама, постери).
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.