Проучване: Присъствието на марките във Facebook e задължително, рекламата - не

Проучване: Присъствието на марките във Facebook e задължително, рекламата - не

Всеки трети рекламодател във Facebook се съмнява в ефективността на рекламата си в социалната мрежа. Това е един от изводите от проучване, проведено от авторитетното издание за реклама и маркетинг Advertising Age.

То е извършено съвместно с Citigroup с идеята да се изясни как брандовете възприемат Facebook и каква е структурата на маркетинговите им бюджети по отношение на най-голямата социална мрежа. Анализът на данните очертава още един важен извод: според рекламодателите, присъствието във Facebook е задължително, но не и рекламата.

Сред участните в проучването, 34% са маркетолози, други 34 % - топ-мениджъри на рекламни агенции в, 13 % са топ мениджъри на медийни компании, а останалите са консултанти и други експертни представители на маркетинговата система.

Резултатите очертават разнородна картина, отбелязват авторите на анализа към тях. От една страна става ясно, че някои, т.нар. проблеми в отношенията между брандовете и социалната мрежа – като например недостатъчна прозрачност и недостатъчен обем данни, предоставяни от Facebook – са преувеличени. От друга страна пък е очевидно, че никой не може да посочи ясно как се изчислява възвръщаемостта на рекламните инвестиции в мрежата и как тези вложения могат да бъдат сравнение с рекламните разходи в други социални и традиционни медии.

Почти 86 процента от запитаните заявяват, че понастоящем иползват Facebook като тактически маркетингов инструмент. Едва 55% публикуват реклама в социалната мрежа, а 88% казват, че ще поместват само съдържание, без реклама.

Също така около 47% посочват, че бюджетите им за дигитална реклама продължават да не превишават 20% от общо предвидените разходи за това перо. Около 50% казват, че бюджета им за дигитален маркетинг не превишава 10% от общия рекламен бюджет.

От ключово значение за бъдещето на рекламните отношения между Facebook и марките ще е измерването на ефективността, посочват още авторите на анализа.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ