Сделка създаде глобален медиен гигант

Сделка създаде глобален медиен гигант

Японският рекламен гигант Dentsu купи лондонската рекламна агенция Aegis, предаде BBC. Тази сделка роди най-голямата медийна група в Азия.

Dentsu ще заплати за придобития бизнес 3,16 млрд. британски лири или 5 млрд. долара. Сред клиентите на закупената агенция са Disney, HSBC и Kellogg.

С тази сделка японската рекламна компания опитва да се разпросте извън вътрешния пазар в Страната на изгряващото слънце, където рекламните приходи трайно намаляват. Тя заплати 240 пенса за акция на английската фирма. Очаква се, че след обединението двете ще станат лидер в предлагането на рекламни услуги в азиатско-тихоокеанския регион, докато същевременно се радват на силно присъствие в Европа и на нарастваща мрежа от агенции в САЩ. На това се надява президентът на Dentsu Тадаши Иший.

Френският милиардер Винсен Болор – най-големият собственик на дял в Aegis, ще контролира почти 30% от публичната компания. Той се е съгласил да продаде своя дял на Dentsu.

Dentsu е най-голямата японска медийна агенция с предложение за пълен набор от рекламни услуги. Тя държи 24% дял от националния рекламен пазар. За нея работят 21 хил. души в 29 държави.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Лидерските навици, които карат хората да ви се доверяват
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Здраве в мрежата - една бързо растяща индустрия
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията