Сделка създаде глобален медиен гигант

Сделка създаде глобален медиен гигант

Японският рекламен гигант Dentsu купи лондонската рекламна агенция Aegis, предаде BBC. Тази сделка роди най-голямата медийна група в Азия.

Dentsu ще заплати за придобития бизнес 3,16 млрд. британски лири или 5 млрд. долара. Сред клиентите на закупената агенция са Disney, HSBC и Kellogg.

С тази сделка японската рекламна компания опитва да се разпросте извън вътрешния пазар в Страната на изгряващото слънце, където рекламните приходи трайно намаляват. Тя заплати 240 пенса за акция на английската фирма. Очаква се, че след обединението двете ще станат лидер в предлагането на рекламни услуги в азиатско-тихоокеанския регион, докато същевременно се радват на силно присъствие в Европа и на нарастваща мрежа от агенции в САЩ. На това се надява президентът на Dentsu Тадаши Иший.

Френският милиардер Винсен Болор – най-големият собственик на дял в Aegis, ще контролира почти 30% от публичната компания. Той се е съгласил да продаде своя дял на Dentsu.

Dentsu е най-голямата японска медийна агенция с предложение за пълен набор от рекламни услуги. Тя държи 24% дял от националния рекламен пазар. За нея работят 21 хил. души в 29 държави.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон