Сделка създаде глобален медиен гигант

Сделка създаде глобален медиен гигант

Японският рекламен гигант Dentsu купи лондонската рекламна агенция Aegis, предаде BBC. Тази сделка роди най-голямата медийна група в Азия.

Dentsu ще заплати за придобития бизнес 3,16 млрд. британски лири или 5 млрд. долара. Сред клиентите на закупената агенция са Disney, HSBC и Kellogg.

С тази сделка японската рекламна компания опитва да се разпросте извън вътрешния пазар в Страната на изгряващото слънце, където рекламните приходи трайно намаляват. Тя заплати 240 пенса за акция на английската фирма. Очаква се, че след обединението двете ще станат лидер в предлагането на рекламни услуги в азиатско-тихоокеанския регион, докато същевременно се радват на силно присъствие в Европа и на нарастваща мрежа от агенции в САЩ. На това се надява президентът на Dentsu Тадаши Иший.

Френският милиардер Винсен Болор – най-големият собственик на дял в Aegis, ще контролира почти 30% от публичната компания. Той се е съгласил да продаде своя дял на Dentsu.

Dentsu е най-голямата японска медийна агенция с предложение за пълен набор от рекламни услуги. Тя държи 24% дял от националния рекламен пазар. За нея работят 21 хил. души в 29 държави.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изкуственият интелект не е автопилот – той е усилвател
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Близо половин милион сирийци са се завърнали от Турция в родината си през изминалите девет месеца
Премиерът Росен Желязков ще бъде на официално посещение в Черна гора
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
На днешната дата, 8 септември. Малка Богородица