Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Сет Годин за синхронизираните пазари
Как така се случва, че една картина накрая я продават за 5 млн. долара?
Защо някои песни биват слушани от милиони тийнейджъри?
Кои компании в крайна сметка разполагат с инвеститори, нетърпеливи да влагат в тях?
ЖОКЕР: Във всеки от тези случаи има много малко общо с проверимия, рационален анализ на продукта. В някои пазари нещата са популярни, просто защото са популярни. Версията на певеца Джон Леджънд на песента “Compared to What” е бледа имитация на оригинала, но не казвайте на тийнейджърите. Джеф Кунс вече не е художник визионер, но е сигурен залог за собствениците на галерии, инвеститори и хора, търсещи прехвалени права…
Да хленчиш и да се вайкаш за това кое е хубаво е глупав начин да правиш бизнес с хора, които искат да бъдат модерни и в синхрон с всичко ново, което се случва. Това, от което синхронизираните пазари се интересуват е „кой още е въвлечен?”.
Кои пазари всъщност са синхронизирани?
Пазарите на учебници, на хирургични инструменти и на нощни клубове! Във всеки от тях има хора, които забелязват тенденциите първи отива и дават начало на модата и на темпото. Тази група (в която няма определени изисквания за членство) е заинтригувана много да бъде виждана по правилния начин. Тя отива първа там, където трябва и където е интересно. После останалите я следват. Тези хора, които най-първи адаптират тенденциите, не са масовия пазар. Но те са наясно какво веднага след тях ще поиска масовият пазар. (За жалост на маркетолозите, понякога се случва тези хора да грешат.)
Да правиш маркетинг за тези, които искат да бъдат в синхрон с най-новото, е фундаментално различен проект от това да третираш публиката си като хоризонтална маса от изолирани индивиди, към които подхождаш по един и същи начин едновременно, въпреки че хората в нея вземат независими един от друг решения.
Връзките между членовете на аудиторията са винаги важни за маркетинга, но в синхронизирани пазари те са основен двигател.
Сет Годин коментира темата в блога си с кратки съобщения sethgodin.typepad.com - един от най-четените блогове за маркетинг в света
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.