Случаят с инспектор Коломбо и рекламата

Случаят с инспектор Коломбо и рекламата

Инспектор Коломбо, изигран от ненадминатия Питър Фолк, е един от най-страхотните телевизионни персонажи на детектив на всички времена. Въпреки че е продукт на 70-те, с леко съживяване в последните години, Коломбо остава любимец на публиката и в наши дни. И има причина за това. Не само е увлекателен за гледане. Неговият герой е интересен, защото е умен и методичен. Качества, които са ценни за всички хора в света на търговията и които трябва да са взети присърце във всеки криейтив отдел на рекламните агенции.

Тук следват няколко предимства на неговото поведение, полезни за хората в бизнеса с изготвянето на реклама, според авторите в сайта за маркетинг и реклама Advertising.About.com.

Напишете си домашното. Когато инспекторът пристигне на сцената на местопрестъплението, взема предвид абсолютно всичко, дори най-дребните детайли. Бъдете винаги подготвени и вие. Научете всичко, което можете, за рекламирания от вас продукт или услуга. Разговаряйте с хората, които са го създали, с хората които го употребяват и тези, които го мразят. Не можете да свършите добре работата си в рекламата, ако не сте много добре подготвени за процесите, свързани с фирмата, вътре в нея и навън.

Записвайте всичко. Коломбо пише всичко в бележника си. Всичко. Рано или късно той използва дори най-дребните факти, за да изгради обвинение срещу убиеца. Така че, където и да сте, правете бележки с химикалка, на тефтер, който е винаги под ръка, за да не забравите някоя много добра идея на момента. Дори най-абсурдните, най-случайни мисли трябва да бъдат отчитани във вашите записки. По-късно може да направите връзка между нещата, които на пръв поглед изглеждат случайни и невзаимосвързани. Може да се случи и нещо друго. Идея, която първоначално сте сметнали за глупава, може да се окаже всъщност брилянтна, с малко пощипване за промяна.

Поставете се на мястото на друг. Коломбо не мисли като ченге. Той дори не мисли като убиец. Той разсъждава като много особена личност, за която той вярва, че е извършила убийство, Понякога в сеиала е възрастна дама, понякога е бизнесмен. Този начин на мислене му помага да погледне на престъплението от нов ъгъл.

Ако сте в рекламата на памперси, станете в мислите си родител или дори бебе. Ако работите за нови спортни обувки, превърнете се в тийнейджъра, който ги носи. Не мислете в общ план, не генерализирайте. Можете да промените поведението на потребителите само ако много добре ги познавате и влизате в ролята им.

Подлагайте под съмнение всичко. Коломбо не взема нищо за даденост. Защо вратата е била открехната точно тогава? Защо убиецът е гледал постоянно в часовника си? По същия начин в рекламата трябва всичко да се подлага на съмнение, като се започне с брифа. Наистина ли продуктът е толкова добър, колкото клиентът казва? Тарге аудиторията правилна ли е? Медийното позициониране, което е зададено, това ли е, което агенцията наистина трябва да цели, или има и по-добър начин да се покаже рекламата? И след това започнете да подлагате на съмнение вашата собствена работа. Добра стратегия ли е тя? Хваща ли окото? Умно ли е това послание? Прекалено умно ли е? А в бюджета ли е? Може ли да се получат повече пари, ако не се вмести? Нуждаете ли се реално от толкова много пари и можете ли да бъдете по-ефективни с по-малко?

Правете необичайни връзки. Едуард де Боно, краят на нестандартното мислене, би се съгласил с практиката на Коломбо. Във всеки епизод той свързва заедно неща, които нямат нищо общо. Хората в крейтив агенциите могат да правят същото и така да получават невероятни резултати. Мислете за това да измисляте несъчетаеми, невъзможни думи. Например студен пожар, остри възглавници, яйце с козина. Така тренирате ума си. Може да ви хрумне някоя добра идея.

Никога не губете контрол. В 99,5% от времето Коломбо е перфектен джентълмен. В много, много редки случаи той надава глас. Обикновено не позволява на нищо да го разтърси и не се влияе от безсмислени аргументи. В ролята на представител на рекламна агенция, опитайте да овладеете тембъра си, особено по време на презентации. Това е професионална работа, без значение, че сте вложили емоция в създаването на идеята.

Не се отказвайте, докато не стигнете до решение. За Коломбо няма такова нещо като неразрешен случай. Бъдете упорити.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ