Как още Facebook събира данни

Как още Facebook събира данни

Как още Facebook събира данни

Има нещо, с което Facebook побеждава и Google, и Yahoo, и Amazon. Социалната мрежа ги доминира чрез тази тайна. Кое е това нейно скрито предимство, важно за дигиталния маркетинг?

Спомнете си за последния път, в който сте се вписали в дигитален продукт или услуга. Направихте ли си собствен профил с регистрация чрез имейла, или за по-бързо избрахте да се впишете чрез втората опция - вашия Facebook акаунт? Има по-голяма вероятност да сте сторили второто, посочва Business Insider. 

88% от потребителите на Facebook в Щатите са се вписвали в сайт или приложение, използвайки съществуващата си онлайн индентичност от социалната мрежа. Това твърди проучване на американската фирма Gigya. Процентът е с 11 повече в сравнение с 2014 г. Тенденцията е валидна за света - на хората не им се занимава да правят регистрации навсякъде, както преди години, преди социалните мрежи да превземат интернет. 

Това е скритото конкурентно предимство на Facebook. С него тя побеждава всички останали големи играчи онлайн. 

Над 80% от 100-те най-купувани и инсталирани приложения за iOS и Android предлагат Facebook Login като опция за вписване. Ако разгледаме само вписването в мобилните устройства, Facebook обхваща 77% от него в социалните мрежи, според Gigya. 

При всяко действие на хората с т.нар. social login, компанията на Марк Зукърбърг се сдобива с още ценни данни. Така тя може да събира информация за интересите на потребителите. И ако някой използва Facebook профила си, за да се впише в приложение за електронна търговия, Facebook после може да му показва реклами, свързани с е-търговията, в които се предлагат свързани с интересите му неща. 

Освен това, разработчиците на приложения и платформи, които внедряват Login възможностите на Facebook, е по-вероятно да използват и някои от другите й инструменти, като рекламите за мобилни приложения. Плюс това, ако някой се вписва в други свои профили, използвайки профила си от Facebook, Google или Twitter, е много по-малко вероятно той да изтрие този профил. Всичко става взаимосвързано. 

Facebook определено доминира вписванията на потребителите в мрежата. Въпреки това, анализатори на дигитални данни отбелязват да не се пренебрегва и стойността на заобикалянето й. В САЩ например има лек ръст на вписването директно в Amazon и PayPal през второто тримесечие на тази година. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ