Урок от един художник за управлението на агенция

Урок от един художник за управлението на агенция

Наскоро взех уроци по рисуване от Нелсън Шанкс в неговото невероятно „образователно студио” (Studio Incamminati). Ако не сте чували за Нелсън, той е световно признат художник. Бил е избиран за автор на портрети на някои хора, за които най-вероятно сте чували – Лейди Даяна, Лучано Павароти, Бил Клинтън, папа Йоан Павел II. Прочут е с това, че е способен да улавя най-фините линии в образите на обектите, които вижда.

Веднъж, докато стоях по време на курсовете, правейки достоен за съжаление опит да хвана формите на рисувания от мен обект – фирма на човек – хванах четката и я впуснах в употреба върху платното с грациозни движения на лама върху ледена пързалка. Мислех, че познавам напрежението. Не съм бил дори близо до него.

Винаги съм имал голямо уважение към художниците и изкуството. В нашата агенция все съм се възхищавал на работата на дизайнерите ни. Все още гледам на това, което правят като на форма на магия от друг свят. Не бях попадал в положение, от чиято гледна точка мога да видя колко трудно е „наистина да виждаш всичко”, както го прави Нелсън. Колкото по-дълго се взирах в моя обект, толкова повече от него започвах да виждам – поне в ума си. Ситуацията ми напомни първия път, в който разбрах, че наистина имам нужда от очила. В един момент седиш в кабинета на очния лекар. В следващия ти предписват стъкълца и бум! Виждаш, че всъщност има модели върху плаката.

Този мой скромен опит и прозрение пред някой толкова почитан в света на изкуството беше вдъхновяващ.

Кой в рекламната си агенция не е имал случаи, в които работата на дизайнера и копирайтъра не са съвсем в синхрон. Все пак, като казваме „не” на идеята на някого създаваме и същевременно преодоляваме някои от най-големите предизвикателства в бизнеса с изготвяне на реклама. И къде ни води това? В крайна сметка мисля, че всички наши агенции могат много да спечелят, ако хората, които работим в тях, влязат в обувките на друг за известно време, дори за час. Какво ли е да си финансов директор и да слагаш черта над разпределението на парите? С какви ли впечатления би останал старшия арт директор, ако присъства на някоя важна среща с клиент? Може би копирайтърът може да опита да направи няколко аматьорски илюстрации, за да изрази като картина какво има предвид с идеята си.

Сигурно ще бъдете изненадани от резултатите. Нищо не изгражда уважение и истински дух на отбор по-добре от съпреживяването. Със сигурност, неразбирателствата и споровете ще продължат, но да научиш какъв е светът на някой друг отвътре ще ви отведе на места, където не сте били. Буквално и образно казано.

Благодаря за урока, Нелсън!

Питър Мадън в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ