Урок от един художник за управлението на агенция

Урок от един художник за управлението на агенция

Урок от един художник за управлението на агенция

Наскоро взех уроци по рисуване от Нелсън Шанкс в неговото невероятно „образователно студио” (Studio Incamminati). Ако не сте чували за Нелсън, той е световно признат художник. Бил е избиран за автор на портрети на някои хора, за които най-вероятно сте чували – Лейди Даяна, Лучано Павароти, Бил Клинтън, папа Йоан Павел II. Прочут е с това, че е способен да улавя най-фините линии в образите на обектите, които вижда.

Веднъж, докато стоях по време на курсовете, правейки достоен за съжаление опит да хвана формите на рисувания от мен обект – фирма на човек – хванах четката и я впуснах в употреба върху платното с грациозни движения на лама върху ледена пързалка. Мислех, че познавам напрежението. Не съм бил дори близо до него.

Винаги съм имал голямо уважение към художниците и изкуството. В нашата агенция все съм се възхищавал на работата на дизайнерите ни. Все още гледам на това, което правят като на форма на магия от друг свят. Не бях попадал в положение, от чиято гледна точка мога да видя колко трудно е „наистина да виждаш всичко”, както го прави Нелсън. Колкото по-дълго се взирах в моя обект, толкова повече от него започвах да виждам – поне в ума си. Ситуацията ми напомни първия път, в който разбрах, че наистина имам нужда от очила. В един момент седиш в кабинета на очния лекар. В следващия ти предписват стъкълца и бум! Виждаш, че всъщност има модели върху плаката.

Този мой скромен опит и прозрение пред някой толкова почитан в света на изкуството беше вдъхновяващ.

Кой в рекламната си агенция не е имал случаи, в които работата на дизайнера и копирайтъра не са съвсем в синхрон. Все пак, като казваме „не” на идеята на някого създаваме и същевременно преодоляваме някои от най-големите предизвикателства в бизнеса с изготвяне на реклама. И къде ни води това? В крайна сметка мисля, че всички наши агенции могат много да спечелят, ако хората, които работим в тях, влязат в обувките на друг за известно време, дори за час. Какво ли е да си финансов директор и да слагаш черта над разпределението на парите? С какви ли впечатления би останал старшия арт директор, ако присъства на някоя важна среща с клиент? Може би копирайтърът може да опита да направи няколко аматьорски илюстрации, за да изрази като картина какво има предвид с идеята си.

Сигурно ще бъдете изненадани от резултатите. Нищо не изгражда уважение и истински дух на отбор по-добре от съпреживяването. Със сигурност, неразбирателствата и споровете ще продължат, но да научиш какъв е светът на някой друг отвътре ще ви отведе на места, където не сте били. Буквално и образно казано.

Благодаря за урока, Нелсън!

Питър Мадън в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ