Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Урок от един художник за управлението на агенция
Наскоро взех уроци по рисуване от Нелсън Шанкс в неговото невероятно „образователно студио” (Studio Incamminati). Ако не сте чували за Нелсън, той е световно признат художник. Бил е избиран за автор на портрети на някои хора, за които най-вероятно сте чували – Лейди Даяна, Лучано Павароти, Бил Клинтън, папа Йоан Павел II. Прочут е с това, че е способен да улавя най-фините линии в образите на обектите, които вижда.
Веднъж, докато стоях по време на курсовете, правейки достоен за съжаление опит да хвана формите на рисувания от мен обект – фирма на човек – хванах четката и я впуснах в употреба върху платното с грациозни движения на лама върху ледена пързалка. Мислех, че познавам напрежението. Не съм бил дори близо до него.
Винаги съм имал голямо уважение към художниците и изкуството. В нашата агенция все съм се възхищавал на работата на дизайнерите ни. Все още гледам на това, което правят като на форма на магия от друг свят. Не бях попадал в положение, от чиято гледна точка мога да видя колко трудно е „наистина да виждаш всичко”, както го прави Нелсън. Колкото по-дълго се взирах в моя обект, толкова повече от него започвах да виждам – поне в ума си. Ситуацията ми напомни първия път, в който разбрах, че наистина имам нужда от очила. В един момент седиш в кабинета на очния лекар. В следващия ти предписват стъкълца и бум! Виждаш, че всъщност има модели върху плаката.
Този мой скромен опит и прозрение пред някой толкова почитан в света на изкуството беше вдъхновяващ.
Кой в рекламната си агенция не е имал случаи, в които работата на дизайнера и копирайтъра не са съвсем в синхрон. Все пак, като казваме „не” на идеята на някого създаваме и същевременно преодоляваме някои от най-големите предизвикателства в бизнеса с изготвяне на реклама. И къде ни води това? В крайна сметка мисля, че всички наши агенции могат много да спечелят, ако хората, които работим в тях, влязат в обувките на друг за известно време, дори за час. Какво ли е да си финансов директор и да слагаш черта над разпределението на парите? С какви ли впечатления би останал старшия арт директор, ако присъства на някоя важна среща с клиент? Може би копирайтърът може да опита да направи няколко аматьорски илюстрации, за да изрази като картина какво има предвид с идеята си.
Сигурно ще бъдете изненадани от резултатите. Нищо не изгражда уважение и истински дух на отбор по-добре от съпреживяването. Със сигурност, неразбирателствата и споровете ще продължат, но да научиш какъв е светът на някой друг отвътре ще ви отведе на места, където не сте били. Буквално и образно казано.
Благодаря за урока, Нелсън!
Питър Мадън в AdvertisingAge
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.