Уроци от кандидат-президентската кампания на Доналд Тръмп
Доналд Тръмп доминира републиканската президентска кампания за 2016 г. Независимо дали му симпатизирате или не, кандидатурата му е мощна сила в надпреварата и привлича много медийно внимание.
Времето ще покаже дали кампанията на Тръмп е успешна, но той вече успя да влезе в заглавията. Въпреки безочливото си поведение и съмнителни изказвания, Тръмп продължава да набира подкрепа.
Той вече излезе победител в нестихващата битка за обществено внимание. Ето няколко урока по маркетинг, които могат да се изведат от кампанията на Тръмп. Могат да бъдат полезни на всеки бранд.
- Знайте коя е публиката ви.
Доналд Тръмп не се интересува дали го харесват или мразят. Той се насочва към избрана група от гласоподаватели, които вярват в неговото послание и искат да го подкрепят. Поведението му на непукист, който сякаш казва: „Не ме е грижа какво мислят експертите”, привлича републиканците. Той изразява чувствата, които много хора в тази политическа партия споделят.
По същия начин и вашият бранд не е нужно да се харесва на „всички”. Опознайте целевия пазар и изпълнявайте неговите нужди по адекватен начин.
- Трябва да познавате бранда си.
Доналд Тръмп познава себе си, независимо дали го обичате или мразите. Този Тръмп, който виждаме в кампанията, е добре познат на нюйоркчаните. От години сме свидетели на развитието му и пътя му към славата. Той не се е променил, просто в момента говори за политика, вместо за бизнес сделки. Винаги е бил смел, безсрамен и безмилостен.
Поуката: Вашият бранд трябва да се застъпи за нещо. Много хора не са почитатели на Тръмп, но дори и тези, които са против кандидатурата му, неохотно се възхищават на постоянството на бранда му. Продуктът, който виждате, е точно такъв, когато го купите.
- Бъдете дръзки.
Тръмп направи най-различни безочливи коментари по време на кампанията, относно мексиканските имигранти и Джон Маккейн, когото обвини, че не бил „герой от войната”. Въпреки това, всеки медиен гаф сякаш го изстрелва още повече в избирателните бюлетини. Основните поддръжници го уважават, защото говори своята истина, дори и да не я казва по елегантен и деликатен начин.
Повечето политически лидери са толкова премерени и ориентирани само към определена група от хора, че е невъзможно да разкриете истинските им чувства. Тръмп шокира, и дразни, но и събира вниманието и не украсява своите възгледи за живота. Той не се страхува от това какво мислят за него и му личи.
Поуката: Не се притеснявайте брандът ви да се застъпи за нещо, в което вярвате, дори да е противоречиво. Твърде много компании се стараят да не обидят някого, проваляйки се в опита да изглеждат „мейнстрийм” и да се харесат на „всеки”. По-добре е брандът да е запомнящ се, дори и да загубите някои клиенти, които „не схващат”, стига нишата от клиенти, която сте си отворили на пазара, да продължава да ви харесва.
- Вярвайте си.
Тръмп не ползва фокусни групи. В днешно време всички кандидати изпробват посланието си в опит да намерят правилната комбинация от думи и въпроси, за да се харесат на правилната демографска част от гласоподавателите. Твърде често, кандидатите звучат прекалено „фокусирани в определена група”. Истинската човешка връзка се изгубва, когато кандидатът се опитва да се хареса на твърде много хора. Изглежда консервативните републиканци възприемат Тръмп, защото е спонтанен и непресторен. Тръмп сякаш говори това, което е най-належащо в ума му в настоящия момент.
Същото се отнася и за вашия продукт. Хубаво е да направите маркетингово проучване, за да разберете дали един нов продукт е осъществим, но е по-важно да вярвате, че имате добра идея. Ако го чувствате, значи и другите ще го усетят. Толкова много идеи се провалят, защото твърде много хора дават съвети как да се осъществи. Ако опитате да направите продукта си привлекателен за всички, в крайна сметка няма никой да го хареса.
- Без извинения.
Тръмп изглежда сякаш не изпитва никакъв срам и съжаление. Казва това, което мисли и игнорира критиците. Някога извинявал ли се е за нещо? Напротив, той изглежда неспособен да си признае грешките.
Това повдига интерес въпрос относно бранда: кога да се извинявате? Ако клиент има лошо преживяване с ваш продукт, трябва ли да се извините? Или просто да му възвърнете парите и да продължите напред с мисълта, че той не е правилният клиент за вашата компания? Ако някой се обиди или разбере погрешно туит на компанията ви, трябва ли да се извините? Да игнорирате ли критиците или да опитате да се учите от тях?
Ако се извинявате твърде често, ще се грижите твърде много за клиенти, които не разбират ценността на продукта ви. Въпреки това, ако не се извините, когато наистина е имало нужда, може да навредите на бранда си. Трябва хем да поддържате репутацията, хем да направите правилното нещо. Не влагайте цялата си енергия като се опитвате да ощастливите лошите клиенти.
Тръмп въплъщава смелия подход към бизнеса, в който няма извинения. Той просто продължава напред към следващата сделка. В това поведение има нещо освежаващо, но не всеки бранд може да го постигне.
Източник: Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.