Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|ФАРА 2013 с награда Grand Prix
Най-добрите рекламни кампании ще се състезават и за специалната награда Grand Prix, освен за трофеите в добре познатите категории в предстоящото XIV издание на Фестивала на Българската Асоциация на Комуникационните Агенции – ФАРА 2013. Тазгодишният Фестивал ще премине под творческата идентичност - „AVE ФАРА“* и традиционно ще се проведе в курортен комплекс Албена от 11 до 14 септември. Крайният срок за приемане на заявки е 31 юли.
Във ФАРА 2013 могат да участват всички реклами и рекламни кампании, публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2012 - 29.07.2013 година. Заявките не трябва да са участвали в съответната категория в предишни издания на Фестивала. Всички заявки за участие трябва да бъдат подадени най-късно до 31.07.2013 г. и да отговарят на техническите изисквания на ФАРА.
Наградата Grand Prix е едно от нововъведенията в развитието на фестивала, създадено по аналог на международните рекламни фестивали. Отличието ще бъде присъдено единствено след единодушно мнение от страна на оценяващото жури, че творческата посока – кандидат за приза, има потенциал да се състезава за награда на международни конкурси. В случай че журито не успее да се обедини около една единствена идея, Grand Prix няма да бъде присъдено за съответното издание на ФАРА. Журито разглежда като потенциални претенденти единствено заявки, достигнали до 2-ри кръг на журиране. Носител на специалната награда би могла да бъде всяка заявка от Творческите категории, като призът не носи допълнителни точки в класацията „Творческа агенция на годината“.
Основна цел на Grand Prix е да бъде излъчена една творческа идея, която да бъде посланик на България на международната фестивална сцена и с това да обърне статистиката на слабото представяне на българската реклама в чужбина. Призът ще осигури участието на победителя в международен фестивал, като разходите за участие ще бъдат поети от Българската Асоциация на Комуникационните Агенции.
Освен Grand Prix, организационният комитет на ФАРА предвижда други нововъведения в регламента. В конкурсната програма ще бъде създадена нова подкатегория - “Рекламен текст”, част от категорията „Дизайн“, която вече се казва „Дизайн и текст“. Подобно на категорията “Art Direction”, тя е обща и допуска различни типове формати. „Рекламен текст“ обединява всички разновидности на писане с рекламна цел – от брошура и каталог, през глас зад кадър в ТВ клип, до текстове за уебсайт. Журито ще оценява качеството, уместността и умелостта на творческото писане в контекста на рекламата.
Категорията „ТВ и Кинореклама“ ще бъде преименувана на „Филм“. Освен традиционните „Стоки, „Услуги“ и „Социални, медийни, политически“ телевизионни реклами, тя ще съдържа и допълнителната „Други филмови формати“. В категория „Филм“ могат да се състезават нови форми като онлайн видео, viral клипове, кратки филми и др. Промяна в името ще претърпи и известната до момента категория „Interactive“. През 2013 тя ще бъде формулирана под наименованието „Digital“, което кореспондира по-точно със същността на категорията.
Организационният комитет въвежда промяна в условията за участие и при Медийните категории. Медийното жури ще оценява кандидатите по следните критерии: инсайт, стратегия и идея; и реализация. При кампаниите ще се включи и ефект от комуникацията. По същите критерии участниците ще се аргументират още при подаването на всяка заявка в Медийните категории. Новият модел за участие и критерии при журиране имат за цел да постигнат по-структурирано и по-обективно оценяване на заявките.
Творческата идентичност на предстоящото XIV издание на ФАРА е разработена от New Moment New Ideas Company. В основата на концепцията „AVE ФАРА“ е сравняването на идеите с гладиатори, а на фестивала – с гладиаторските борби на живот и смърт“, пояснява Андрей Андреев, Творчески директор на New Moment New Ideas Company, и допълва: „Приликата е очевидна. Рекламната идея е сама срещу всички още от появата си. Срещу нея са срокове, бюджет, проблеми при изпълнението и т.н. Следователно, на фестивалната арена в Албена виждаме най-добрите. И победителите ще получат своята слава, също както при гладиаторите.“
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Ave е латинска дума, използвана за поздрав от римляните. AVE (от англ. Advertising Value Equivalent) е методология за измерване на ефективността на PR. AVE представлява изчисления и оценка на ползите за клиента от публикации в медиите по дадена PR кампания
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.