Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Компаниите губят по 9 дни във филтриране на фалшиви автобиографии, генерирани с AI

Докато икономисти, юристи по трудово правоотношение и политици обсъждат въздействието на генеративния изкуствен интелект върху заетостта, компаниите вече са изправени пред проблем, когато става въпрос за наемане: нарастването на автобиографиите, генерирани с тази технология. 75% от мениджърите по човешки ресурси съобщават, че са получавали заявления от този тип с „фалшива“ информация, което означава средно 9 дни за всяко свободно място, загубени в задачата за откриване и филтриране на тези „фалшиви“ профили, предава elEconomista.es.
Проблемът с така наречените „неподходящи“ кандидатури - тези, които не отговарят на изискванията на позицията, не е нов, но възходът на AI доведе до такива нива, че мениджърите по наемането не се колебаят да говорят за „криза при наемане на персонал“. Това показват данните от проучване, проведено от Remote, HR платформа за компании, извършено от повече от 4000 професионалисти по целия свят, 500 от които в Испания.
Проучването показва, че 78% от испанските компании очакват да наемат повече персонал тази година, въпреки че почти половината от анкетираните компании признават, че имат „трудности“ при намирането на кандидати с правилните умения. Въпреки това 45% от респондентите казват, че също са били „затрупани“ от броя на кандидатурите, които са получили за позиция.
Този парадокс се обяснява с лекотата, с която AI позволява на кандидатите да автоматизират кандидатстването си за оферти, което накара много от тях да извършват „безразборно търсене на работа“, без да вземат предвид изискванията или необходимите умения. В резултат на това 73% от специалистите по подбор на персонал съобщават за увеличение на „недостатъчно квалифицирани кандидати“, което представлява „значителен проблем“ за почти 70% от компаниите. Но и за хората, които търсят работа.
Парадоксално, въпреки че изкуственият интелект е основната причина за някои от тези проблеми за компаниите, около една четвърт от работодателите използват тези технологии в своите процеси за набиране на персонал, за да избират или сравняват кандидати и да се „справят с прекомерни молби за позициите“.
Претоварване с работа за HR отделите
В резултат на голямото натоварване, произтичащо от лавината от генерирани от AI автобиографии от неквалифицирани кандидати, 44% от испанските компании са принудени да възприемат „подход, базиран на предварително определени критерии“, което намалява времето, прекарано в преглед на всяка кандидатура.
„По-голямата част от тежестта на търсенето на таланти пада върху човешките ресурси и екипите за набиране на персонал, които обикновено нямат достатъчно персонал или не разполагат с необходимите инструменти за управление на това увеличение на обема на кандидатурите“, обяснява Джудит Планела, регионален маркетинг директор в Remote. Според нея това може да накара специалистите по подбор да пренебрегнат „ценните профили“ и да не отделят на всеки кандидат времето и вниманието, които заслужават, пренебрегвайки ключови умения извън тези „предварително определени“ изисквания.
Страхът от пренебрегване на тези „уместни“ молби за работа кара една трета от компаниите да проектират специализирани стратегии. Тези алтернативи включват извършване на предварителни оценки за предварителен избор на подходящи профили (29%), аутсорсинг на процеси чрез хедхънтъри (28%) или преглед на изискванията за работа (27%).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.