Ти си мениджър на годината!
Кой е най-ценният актив на компанията – финансовият, материалният, хората. Безспорно всички те са изключително важни. Но има един актив с огромно значение за бъдещето – и това е опитът. Нашето собствено ноу-хау, трупано през годините, непрекъснато обогатявано и развивано, което ни е довело дотук, където сме сега, което ще ни преведе дотам, където искаме да стигнем.
Ето това е едно от големите предизвикателства на конкурса „Мениджър на годината” – да откриваме, разказваме и награждаваме изключително ценния опит в компаниите, трупан, съхраняван и развиван от големи личности. Споделен, той става безценен капитал за целия бизнес.
Сега, когато даваме старта на осмия конкурс „Мениджър на годината”, в който кандидатите се състезават с резултатите си от 2014 г., си даваме сметка какъв колосален опит бе натрупан в тази противоречива година. Всички мениджъри, чиито компании имат 20 млн. лв. оборот и нагоре или минимум 50 служители (това са две от условията за кандидатстване в конкурса), са мениджъри на годината. Защото предизвикателствата бяха много, успехите - трудни.
Призоваваме мениджърите - застанете един до друг със своите резултати. Вие има с какво да се гордеете, защото представлявате едни от най-големите бизнеси, давате работа на хиляди хора, произвеждате съществен процент от брутния вътрешен продукт. Вие сте хората, които създават новите отношения в бизнеса, които в голяма степен определят развитието на пазара.
Успехите ви трябва да станат широко известни, трябва да получат обществено признание. Ето това е голямата мисия на конкурса „Мениджър на годината”. Затова искаме масово да участвате в него.
Документите са разработени от „Делойт”, световната консултантска компания, която оценява кандидатите и определя победителя по специално разработена методология. Тя е създадена на базата на световния опит в оценяването на лидери и е гарант за най-важното в конкурса – обективността. Всеки участник може да бъде спокоен и сигурен, че неговите лични мениджърски постижения и качества ще бъдат справедливо оценени по предварително обявените критерии.
Ето отново накратко какви са те. Конкурсът се провежда в три кръга. Първият е по документи – кандидатът трябва да е ръководил компанията най-малко две години, да прекарва половината от времето си в България, фирмата му да има 20 млн. лв. оборот или 50 служители.
Във втория кръг „Делойт” оценява финансовите резултати и добрите управленски практики. Финансовите постижения измерва чрез приходи, ръст, възвръщаемост, парични потоци и други. Добрите управленски практики - чрез корпоративна структура и политики, управление на човешките ресурси, корпоративна социална отговорност. По всеки показател кандидатът получава точки. Първите 10 по бал стават финалисти в конкурса.
Те минават в третия кръг, където се оценяват личните им качества – лидерство, предприемачество, стратегическа ориентация, аналитичност, способност за справяне с кризи. Прави се 360-градусова оценка, в интервютата задължително участват съдружниците на „Делойт България”.
Точната оценка по ясни критерии е най-важното нещо, което всички свързани с нашия конкурс ревниво пазим. Затова Обществен съвет от признати и авторитетни личности ще валидира окончателните резултати и ще се произнесе дали методологията на „Делойт” е правилно приложена.
Документи за конкурса се събират до 10 юли. Заключителната церемония ще бъде през ноември в Националната опера.
Очакваме ви, победители!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.