Изследване: Мобилните телефони не причиняват рак

Политика за бисквитки

Нови изследвания от датски учени показват, че няма връзка между използването на мобилни телефони и ракът на мозъка, предава BBC.

Рискът за здравето от мобилните телефони беше многократно изследван през последните 20 години с нарастването на употребата на телефони. Ново изследване, водено от Института по епидемиология на рака в Дания е наблюдавало над 350,000 души, използвали мобилни телефони повече от 18 години. Изводът о продължителното и задълбочено наблюдение гласи, че потребителите на мобилни телефони не са подложени на по-голям риск, отколкото всеки друг от развитие на рак на мозъка.

Откритията, публикувани в сайта на British Medical Journal, идват след поредица от проучвания, които са стигнали до сходни заключения.

Въпреки това Световната здравна организация запази мобилните устройства в списъка с потенциалните източници на опасност от злокачествени заболявания. Те са поставени в една и съща категория с кафето, която е с висока степен на условност и означава, че връзката им с рака не може да бъде изключена, но не може да бъде и доказана.

Затова СЗО продължава да съветва лица под 16-годишна възраст да използват мобилни телефони само в краен случай и разговорите бъдат кратки.

Датското проучване показва, че дори и сред онези, които са имали мобилни телефони 13 или повече години, рискът не е по-висок, отколкото при всеки друг. Изследователите все пак уточняват, че използването на мобилни телефони оправдано ще продължи да бъде изследвано, за да се гарантира, че рак не се развива в дългосрочен план и да се види какъв е ефектът при децата.

"Тези резултати са най-силните доказателства, че използването на мобилен телефон не изглежда да увеличава риска от рак на мозъка или централната нервна система при възрастни", заявява Хезъл Нън, ръководител на Cancer Research UK.

И проф. Малкълм Сперин, директор на Кралската болница в Беркшир казва: "Резултатите ясно показват, че няма допълнителни рискове от развитие на рак в мозъка, въпреки че изглежда, че има някои незначителни, но не статистически значими, вариации във вида рак. "

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
25 безполезни, но много любопитни факти
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка