Кафето се оказа силен женски антидепресант

Политика за бисквитки

Американски учени откриха, че жените, пиещи много кафе, страдат от депресия много по-рядко от останалите, съобщава WebMD.

Учени от Харвардския университет анализирали данните на над 50 хил. жени, участвали в десетгодишно изследване. Средната възраст на доброволките била 63 години. При стартирането на изследването още през 1996 г. нито една от тях нямала депресия. В хода на наблюдението жените периодично уведомявали учените за количеството кафе, употребявано от тях през последната година. В края на изследването през 2006 г. с депресия вече били диагностицирани 2607 участнички.

Анализът на данните показал, че колкото повече кафе пият жените, толкова по-малък е рискът да развият депресия, коментира изследователят Алберто Аскерио. Така например, при групата доброволки, пиещи 2-3 чаши дневно, рискът е с 15% по-нисък от тези, които пият кафе веднъж в седмицата или още по-рядко. Сред дамите, които приемат 4 и повече чаши кафе дневно този процент вече е 20. Резултатите доказват и още един научен факт, установен при други експерименти – че склонността към самоубийства най-рядко се среща сред горещите почитатели на кафето.

 

 

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Великобритания продължава да чупи рекорди по тежки горещини
Европа е изправена пред недостиг на ракети носители до 2030 г., предупреждава шефът на космическата агенция
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Гръцка платформа сравнява цените на стоките и в България
Балеарските острови затягат сигурността по суша, море и въздух преди пълното слънчево затъмнение
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка