Най-решаващата година от средното образование
Девети клас е най-определящ за това дали ученикът ще се придвижи напред в развитието си или ще отпадне от училище. Това твърди доклад от изследване на университета „Принстън“ и частната неправителствена организация Brookings Institution в САЩ, цитиран от американското списание Education.
Образователните експерти в Щатите фокусират вниманието си върху втората година от средното образование, след като било установено, че това е моментът, в който учениците имат най-ниско ниво на представяне. В девети клас има най-много прояви на неподчинение и пропуснати часове в училище. Това е и класът от цялата система на образование, през който най-често се изключват ученици.
„Все повече от нас осъзнават, че това е решаващата година за много от учениците, които по това време са на 14-15 години“, коментира директорът на център за развитие към американския университет "Тъфтс" в Бостън. По думите му това е период, в който при децата се получава сблъсък на когнитивно, емоционално и физическо развитие. Училищата са среда, в която този сблъсък се разгръща. Същевременно учениците тогава получават повече самостоятелност, но и повече домашна работа.
В това време те започват да изпитват характерната за възрастните вътрешна тревога, чувството за вина и загриженост. Чувстват, че зависят от уменията си да вземат лични решения. Те са навлезли в средното образование в етап на развитие, когато мозъкът им се намира в интензивна промяна, като все още са склонни да бъдат импулсивни и да правят грешки. Затова са експериментално настроени и опитват да управляват силата да изпитват нови неща и вещества, които могат да окажат влияние върху нормалните им процеси на развитие. Всичко това в девети клас е съчетано с мощно бушуване на хормоните, традиционния за редното образование академичен натиск и срещите с изцяло нови групи от хора, които съдят на базата на предразсъдъци и стереотипи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.