Още „за“ и „против“ вегетарианските диети

Политика за бисквитки

Вегетарианските диети са вредни, твърдят молекулярни биолози от университета Корнел, САЩ. Изследванията са пореден епизод в спора за здравословното хранене и резките преходи между месоядство и вегетарианство.

Учените твърдят, че вегетарианските диети повишават риска от рак на дебелото черво и от сърдечно-съдови заболявания. Проучването е публикувано в научното списание Molecular Biology and Evolution.

Метаболитни нарушения, свързани с дефицита на  мастните киселини омега-3 и омега-6, могат да предизвикат възпалителни процеси в организма, подложен на безмесна диета. Учените стигат до този извод, изследвайки генома на вегетарианци и месоядни от различни държави.

Оказва се, че начинът на хранене и диетичните предпочитания са обусловени от традиците и могат да се проследят през няколко поколения. Например около 70% от жителите на град Пуна, Индия, са традиционни вегетарианци, докато 20% от населението Канзас, САЩ, се оказват месоядни.

Използвайки данните от проучването 1000 Genomes Project, учените открили при популацията на вегетарианците мутация, наречена rs66698963, в гена FADS2 с. Този участък от човешката ДНК отговоря за създаването на полиненаситените мастни киселини , в частност омега-6. Нарушаването на баланса на съединението в организма води до рискове за здравето.

Мутацията rs66698963 се оказва благоприятна за вегетарианците, чийто организъм е принуден да синтезира веществото от растителни прекусори.

Ако балансът на омега-6 бъде нарушен обаче,  при вегетарианците, за разлика от месоядните, се повишава рискът от развитие на възпалителни процеси и следващите ги заболявания. Особено опасни се оказват мутациите rs66698963 за привържениците на рибните диети, каквито са ескимосите.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
Защо Ричард Брансън съветва срещу копирането на неговата сутрешна рутина?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура