Простичък тест определя риска от преждевременна смърт

Учени от Бирмингамския университет във Великобритания са открили и предлагат да се въведе в масова употреба съвсем достъпен тест за установяване на риска от преждевременна смърт. Резултатите от своите изследвания, въз основа на които е разработен теста, учените са публикували в списание PLoS ONE.

Накратко, изследователите са установили връзка между веществото имуноглобулин А (IgA), съдържащо се в човешката слюнка и смъртността, а също и предразположеността към ранно развитие на онкозаболявания и по-специално рак на белите дробове. Авторите на изследването твърдят, че  IgA може да служи като маркер за установяване на риска от преждевременна смърт, а анализът на слюнката като алтернатива на кръвни изследнатия.

В своето изследване учените са проследили 640  души на възраст от 63 години за почти десетгодишен период - от  1995 до 2014 година. Изследователите измервали секрецията на IgA, общото здравословно състояние и проследявали смъртността сред наблюдаваната от тях група. Така установили, че има пряка връзка между производството на имуноглобулина, количествата, в които се отделя и продължителността на живота.

IgA е главният имуноглобулин, произвеждан от левкоцитите. Намира се в секретите на човешкото тяло - слюнка, сълзи, чревно и стомашно съдържимо, бронхиален секрет, секрети от урогениталната система, мляко, простатен секрет и  осъществява имунната защита спрямо различни външни зарази.