Смартфоните пречат на успеха в училище
Учениците, които прекарват по-дълго време пред екраните на мобилните си устройства, имат по-лоши резултати в училище, съобщава „Франс прес”, позовавайки се на проучване на японското министерство на образованието.
Около 15% от децата в последния клас на началното училище (11-годишни) и почти половината от последния клас на прогимназията (14-15-годишни) заявяват, че посвещават повече от един час на мобилните си устройства (времето за игри не е включено).
Средно, един японски ученик на 11 години, който играе само половин час или по-малко с мобилния си телефон, получава 12 до 14 точки повече по японски език в сравнение с друг, който прекарва по 4 часа пред екрана на смартфона си. Разликата е от 13 до 17 точки по математика. Разликите в оценките по същите предмети при учениците на 14-15 години са също толкова значителни.
Графиките показват много точно как понижаването на оценките съответства на времето, прекарано пред екрана на смартфона. Контролираното използване на мобилния телефон представлява голям проблем за родителите. Очевидно е трудно децата, които трябва да ходят и да се връщат сами от училище, да бъдат лишени от това средство за комуникация и контрол. Освен това устройството е важен елемент за интегрирането им в приятелска група.
Професионалистите в областта на образованието обикновено препоръчват да бъдат активирани контролните функции от страна народителите, пише БТА. Това може да стане чрез налагане на правила в рамките на семейството, свеждащи се примерно до забрана за използване на тези устройства след определен час.
Същото проучване показва, че и времето, което учениците посвещават на видеоигрите, също е нараснало: с 9% при децата от началното училище и с 11% - при по-големите, които им посвещават по 4 часа дневно. Почти удвоената за пет години пропорция вероятно се дължи на все по-големия брой игри в смартфоните.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.