Социалните мрежи увеличавали оплакванията от лекари
Възможността на потребителите да споделят преживяванията в социалните мрежи и негативното отразяване на лекарската професия в медиите водят до ръст на оплакванията от медиците. Това твърди доклад, изготвен от британския Главен медицински съвет и цитиран от Би Би Си.
Според авторите заради сайтовете за общуване и средствата за масова информация във Великобритания има двоен ръст на оплакванията от лекари между 2007 и 2012 г. като са се увеличили от 5168 на 10 347. Изследователски екип на Плимутския университет на Острова бил помолен да разследва случая, като съветът отбелязал, че в периода няма доказателства за понижение на нивото на практикуване на медицинската професия във Великобритания.
Докладът посочва, че пациентите днес са много по-добре информирани за здравето си и имат по-високи очаквания към лекарите и лечението, което им се прилага. В социалните медии те са окуражени да дискутират преживяванията си. Публичните форуми също се ползват за тази цел. В тях информацията е лесно достъпна и споделяна.
Водещият автор на доклада Доктор Джулиан Арчър коментира, че проучването е довело до "невероятни открития". Той казва, че това, което е предизвикало недоволството срещу лекарите е комплексно и представлява комбинация от повишеното самосъзнание на човека днес, влиянието на медията, ролята на социалните мрежи и като цяло големите промени в обществото. По думите му в доклада е посочено, че има много работа по усъвършенстването на системата за получаване на оплаквания, за да може хората, които имат проблем с лекуващия ги лекар, да могат да се обърнат към правилното място, където да разрешат проблема си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.