До час видеоигри на ден били полезни за децата

Политика за бисквитки

Децата, които играят на компютърни или видеоигри до един час на ден, са по-общителни и удоволетворени, а и по-малко хиперактивни, сочи изследване на Оксфордския университет, цитирано от The Telegraph.

Въпреки широко разпространените страхове, че видеоигрите са вредни, изследването на момчета и момичета на възраст между 10 и 15 години установява, че игра до 60 минути всеки ден може действително има положителни ефекти. Проучването, обхващащо почти 5000 деца, сравнява тези, които изобщо не играят и тези, които се занимават с компютърни игри или игри с конзоли за различни периоди от време.

“Младите хора, които отделят малко време за видеоигри, показват по-добра приспособимост в сравнение с тези, които никога не играят или играят три и повече часа на ден”, се казва в заключенията на научния екип, цитирани от "Фокус".

“Играещите по-малко от час показват най-високо ниво на социални умения и най-често се чувстват доволни от живота си. Оказва се, че те имат и по-малко проблеми със създаването на приятелства или емоционални затруднения и по-рядко са хиперактивни в сравнение с другите групи”.

Изследователите отбелязват, че има основания да се смята, че игрането на игри може да носи полезни ефекти в сравнение с гледането на телевизия, при което липсва интерактивност.

“Игрите предоставят редица различни познавателни предизвикателства, възможности за изследване, релаксация и общуване с връстници”, пише още в научния доклад. “Подобно на недигиталните форми на детска игра, видеоигрите могат да подпомогнат доброто самочувствие и правилното социално приспособяване”. 

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна