Любители? Не, родители на растения!

Любители? Не, родители на растения!

Единственото нещо, което милениалите не са убили - така нарече миналата година Bloomberg стайните растения и нарастващото масово увлечение към отглеждането им. Милениалите и поколението Z обичат растенията и не жалят време и пари за създаване на  истинска "джунгла“ от сукуленти, фикуси и палми в апартаментите си. Те се наричат "родители на растения" и се отнасят много внимателно към тях, често като към истински деца. А около това зелено хоби вече никне цяла нова индустрия: млади предприемачи създават стартъпи за стайно растениевъдство, печелят от дизайнерско озеленяване на интериорни пространства и това е само началото, разказва "Комерсант".  Пандемията стимулира още повече тази тенденция с ръст на търсенията "стайни растения" в онлайн платформите по света.

По-близо до природата

След три месеца карантина, Liceo Opera в Барселона направи първия си концерт. Струнният квартет изпълни миниатюрата "Хризантеми" на Джакомо Пучини пред публика от... 2292 стайни растения, които бяха разположени по местата за зрители в в залата. Така театърът предложи нов поглед към важната връзка между човека и природата.

Милениалите също"очовечават" растенията, дават им имена и си говорят за кактуси и фикуси като за живи същества. Някои експерти обясняват потребността на  това поколение от растения с необходимостта да бъдат по-близо до "зеленото". „Увлечението по растенията дава възможност на милениалите да се отдръпнат от екраните и да изпитат нещо осезаемо в„ реалния свят “, казва Катрин Котни, специалист по глобални тенденции в маркетинговата агенция Mintel.

Любовта към стайните растения не е свързана с желанието за„ хакване “на природата, а с желанието да се доближи до нея и да я интегрираш в градския живот. Това са предимно жители на големи градове, които искат домовете им да бъдат красиви и удобни, казват пък представители на новата вълна предприемачи, създаващи стартъпи за градско растениевъдство. Това обаче очевидно не е единственото обяснение - несъмнено, увлечението на младите хора по растенията е повлияно и от социалните мрежи, които днес са пълни със снимки на „домашната джунгла“, както и от проектите на създателите на съдържание, които често използват растения като интериор  за своите снимки и видеоклипове.

Модата да отглеждаш растения вкъщи започна с интериори на „апартаменти от Pinterest“, но се превърна в световна тенденция благодарение на общността Urban Jungle Blog в Инстаграм. Първоначално тя обедини потребители, успяващи да отглеждат огромен брой „зелени домашни любимци“ у дома. Благодарение на този блог обаче тенденцията прерасна в нещо повече от красиво интериорно решение и започна да придобива своя собствена философия. Днес потребителите на тази общност са повече от 1 милион, а книгата на създателите й „Urban Jungle: Как да създадем уютен интериор с растения“ е глобален бестселър.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sunday night pool party by @soiledplanties #urbanjunglebloggers

A post shared by Urban Jungle Bloggers™ (@urbanjungleblog) on

 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джеф Безос и годеницата му смениха мястото на сватбата си във Венеция, летищата очакват 90 частни самолета с гости
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
Районните кметове и общинарите, напуснали ПП: Отказваме да бъдем част от схеми
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Столичният градски транспорт на протест, утре може да спре
България няма да поставя допълнителни условия за присъединяването на Северна Македония към ЕС
Още двама напускат "Продължаваме промяната"
Зеленски: Всеки руски военнопрестъпник трябва да бъде изправен пред правосъдието, включително и Путин