Любители? Не, родители на растения!

Любители? Не, родители на растения!

Любители? Не, родители на растения!

Единственото нещо, което милениалите не са убили - така нарече миналата година Bloomberg стайните растения и нарастващото масово увлечение към отглеждането им. Милениалите и поколението Z обичат растенията и не жалят време и пари за създаване на  истинска "джунгла“ от сукуленти, фикуси и палми в апартаментите си. Те се наричат "родители на растения" и се отнасят много внимателно към тях, често като към истински деца. А около това зелено хоби вече никне цяла нова индустрия: млади предприемачи създават стартъпи за стайно растениевъдство, печелят от дизайнерско озеленяване на интериорни пространства и това е само началото, разказва "Комерсант".  Пандемията стимулира още повече тази тенденция с ръст на търсенията "стайни растения" в онлайн платформите по света.

По-близо до природата

След три месеца карантина, Liceo Opera в Барселона направи първия си концерт. Струнният квартет изпълни миниатюрата "Хризантеми" на Джакомо Пучини пред публика от... 2292 стайни растения, които бяха разположени по местата за зрители в в залата. Така театърът предложи нов поглед към важната връзка между човека и природата.

Милениалите също"очовечават" растенията, дават им имена и си говорят за кактуси и фикуси като за живи същества. Някои експерти обясняват потребността на  това поколение от растения с необходимостта да бъдат по-близо до "зеленото". „Увлечението по растенията дава възможност на милениалите да се отдръпнат от екраните и да изпитат нещо осезаемо в„ реалния свят “, казва Катрин Котни, специалист по глобални тенденции в маркетинговата агенция Mintel.

Любовта към стайните растения не е свързана с желанието за„ хакване “на природата, а с желанието да се доближи до нея и да я интегрираш в градския живот. Това са предимно жители на големи градове, които искат домовете им да бъдат красиви и удобни, казват пък представители на новата вълна предприемачи, създаващи стартъпи за градско растениевъдство. Това обаче очевидно не е единственото обяснение - несъмнено, увлечението на младите хора по растенията е повлияно и от социалните мрежи, които днес са пълни със снимки на „домашната джунгла“, както и от проектите на създателите на съдържание, които често използват растения като интериор  за своите снимки и видеоклипове.

Модата да отглеждаш растения вкъщи започна с интериори на „апартаменти от Pinterest“, но се превърна в световна тенденция благодарение на общността Urban Jungle Blog в Инстаграм. Първоначално тя обедини потребители, успяващи да отглеждат огромен брой „зелени домашни любимци“ у дома. Благодарение на този блог обаче тенденцията прерасна в нещо повече от красиво интериорно решение и започна да придобива своя собствена философия. Днес потребителите на тази общност са повече от 1 милион, а книгата на създателите й „Urban Jungle: Как да създадем уютен интериор с растения“ е глобален бестселър.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sunday night pool party by @soiledplanties #urbanjunglebloggers

A post shared by Urban Jungle Bloggers™ (@urbanjungleblog) on

 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ