Асоциацията на германските автомобилисти предупреди за опасността по пътищата от легализиране на канабиса

Асоциацията на германските автомобилисти предупреди за опасността по пътищата от легализиране на канабиса

Асоциацията на германските автомобилисти предупреди за опасността по пътищата от легализиране на канабиса

Асоциацията на германските автомобилисти (АГА/ADAC) призовава за интензивно обучение относно повишения риск от произшествия в резултат на планираната легализация на канабиса, предаде ДПА. 

"Ясно е, че не трябва да се експериментира с безопасността по пътищата", заяви говорител на АГА пред ДПА. Консумацията на канабис може да промени възприятията и да окаже отрицателно въздействие върху рефлексите на водача. 

Асоциацията предупреди, че хората, които искат да опитат канабис, след като той стане легален, но досега не са се сблъсквали с променящите съзнанието му ефекти, може да не са достатъчно наясно с тази опасност.

Очаква се следващата седмица Бундестагът да гласува плановете на коалицията за контролирана легализация на канабиса. От 1 април на възрастните ще бъде разрешено да отглеждат и притежават определени количества за лична консумация. На 1 юли се предвижда да станат възможни сдружения за съвместно отглеждане на канабис, уточнява ДПА, цитирана от БТА. 

Планирани са многобройни правила и разпоредби. В същото време министерството на транспорта е поискало от група експерти да определят как може да се определи законова граница за упойващата активна съставка THC. Резултатите трябва да бъдат готови през пролетта.

ADAC предлага диференцирана регулация с тенденция към по-строги изисквания за начинаещите водачи - подобно на начина, по който се процедира с алкохола зад волана по време на изпитателния срок след получаване на шофьорска книжка и за лица под 21 години. 

За начинаещите шофьори трябва да продължи да се санкционира само възможността за въздействие на упойващото вещество с концентрация 1,0 нанограма THC на милилитър кръв. 

Извън тази особено уязвима група целта трябва да бъде да се определи стойност, "при която влошаването на пътната безопасност действително може да се очаква, а не само теоретично да се допусне".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ