Наземният градски транспорт в София подновява работа още тази вечер

След шестдневна стачка за по-високи възнаграждения наземният градски транспорт в София възстановява движението си поетапно от вечерта на 19 май. До това решение на синдикати и работници се стигна след като държавата отпусна 15 млн. лева за четирите общински транспортни дружества.
Информацията за отмяната на блокадата дойде от вицепрезидента на КНСБ Тодор Капитанов. Според него 15 млн. лева са достатъчни за обезпечаване на исканията на служителите на столичния транспорт. Всички 12 депа и гаражи в София са отворени, включително тези в Банишора, Малашевци, Земляне и Искър, информира Нова телевизия.
"Бюджетът трябва да бъде прекроен, за да обезпечава заплатите в транспорта. Ако под реформи се разбира преразглеждане и оптимизиране на бонусната система, на разписанията, които затрудняват изпълнението на ангажиментите на служителите, както и условията на труд, тогава сме "за" реформи. Ще настояваме за тях. Ако има мотивирано предложение за съкращения в администрацията на столичните транспортни дружества, ще го обсъдим. Ако не се изпълнят ангажиментите и не се увеличат заплатите, имаме готовност за нови стачни действия, подписките са налице", заяви Капитанов.
Във вторник ще продължат движението си и допълнителни влакове по линии 1, 2 и 4, както и допълнителни мотриси по линия 3, съобщиха от „Метрополитен“. Остават в сила и намалените интервали на движение на влаковете по всички линии на метрото.
С отпуснатите от кабинета средства до края на годината трябва да бъдат изпълнени исканията на синдикатите за повишение на заплатите, но това как ще се разпределят, ще реши Столичната община. Предполага се, че парите ще удовлетворят исканията на служителите за увеличение с 300 лв. на основната заплата за всички в четирите транспортни дружества в столицата, считано от април.
Oбщинските съветници решиха до 2 дни ЦГМ да изготви разчета за увеличението на заплатите в градския транспорт. А едва след това да бъде финално одобрен в Общинския съвет.
Това, на което станахме свидетели в последните дни, започна като протест. И прерасна в гражданско неподчинение. А в последните дни активно се събираха подписи за обявяване на безсрочна стачка. Каква е разликата?
Всеки работник има право на протест - без значение дали е сам или са група хора. Заплати ще получат всички, въпреки спряната работа, защото се приема, че даден кръг от хора е попречил на други да си вършат работата. Необходимо е предварително предупреждение за протест.
При стачка - решението трябва да бъде взето колективно, а не от отделен работник. Събират се подписите на поне половината заети. В дните на стачка работниците са длъжни да са на работните си места и да не пречат на работата на други, които не стачкуват. Работодателят не дължи заплати на стачкуващите. При стачка е нужно предварително предупреждение.
Изводът от всичко това - работниците от градския транспорт ще получат пълни заплати в края на този месец, защото до обявяване на стачка така и не се стигна.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.