Проучване: Две трети от работещите в света твърдят, че не разполагат с достатъчно време за почивка

Проучване: Две трети от работещите в света твърдят, че не разполагат с достатъчно време за почивка

Почти двама от всеки трима работещи по света са "лишени от почивка", според нов доклад на Expedia. Проучването обаче установява още, че това усещане е най-силно сред културите, които си вземат най-много почивни дни, предаде CNBC.

Проучването, озаглавено "Vacation Deprivation Report", в което са анкетирани повече от 11 500 души, показва, че американците ползват най-малко време за почивка годишно (11 дни), следвани от Япония (12 дни). Въпреки това само 53% от японците са заявили, че се чувстват "лишени от отпуск" в сравнение с 65 % от американците, показва проучването.

В същото време около 84% от германците и 69% от французите са заявили, че не разполагат с достатъчно свободно време, въпреки че респондентите от двете страни са ползвали най-много дни отпуск - съответно 27 и 29 дни - в проучването.

Проучването, което е 24-ият годишен доклад на Expedia по темата, показва, че макар в много части на света процентът на лишените от почивка да е намалял, в Съединените щати това усещане е достигнало 11-годишен връх.

Сред германците обаче само 42% са заявили, че техните работодатели ги подкрепят да си вземат отпуск - най-ниският процент на всички пазари, казва Хъдсън.

"Това може да допринесе за чувството за вина и невъзможността да се изключите от мрежата и да се почувствате освежени след отпуск", каза тя и добави, че "лишаването от отпуск" може да е резултат от чувството, че не можете да използвате дадените ви почивни дни, каза тя.

Пропилени дни

Въпреки че повечето работници посочват, че се чувстват лишени от отпуск, респондентите от почти всички населени места признават, че са оставили част от годишния си отпуск да изтече без да го ползват.

Хонконгците обаче внимателно планират отпуските си, като средно не пропускат нито един ден, показва докладът. Интересно е, че Хонконг е единственото място, където работниците са заявили, че планират да вземат повече отпуск, отколкото им се полага, каза Хъдсън.

"През 2024 г. 15 % от жителите на Хонконг планират да ползват 31 дни отпуск, което надхвърля средно отпуснатите 25,5 дни", каза Хъдсън. "Това е интересна констатация и може да е свързана с факта, че те изглежда имат силна култура, подкрепяща ползването на отпуск: 80% от хонконгските работници са съгласни, че техните работодатели подкрепят служителите да ползват отпуск, което е един от най-високите проценти в световен мащаб."

Това може да означава, че "тези няколко допълнителни дни тук и там се пренебрегват", каза тя.

Според доклада сингапурците също внимателно планират почивката си, като оставят да изтече само един от 20-те дни годишен отпуск.

Според доклада обаче японците не са толкова съсредоточени върху това да използват максимално почивните си дни. Респондентите там оставят на разположение средно седем от 19 дни.

Една голяма почивка срещу много малки

Според доклада японските респонденти съобщават за най-ниските нива на "лишаване от почивка", въпреки че ползват само 12 почивни дни.

Според доклада на Expedia почти всеки трети работник в Япония си взима почивен ден месечно в сравнение с едва 5% в САЩ. "В Япония хората си взимат отпуск всеки месец, а не само два пъти годишно", казва Мелани Фиш, ръководител на отдела за връзки с обществеността на Expedia Group. 

Много от тях планират тези мини почивки около федералните и училищните празници, за да могат бързо, но често да се откъсват от рутинните си задължения, се посочва в доклада.

Французите също прилагат подобна стратегия, като разпределят дните си през цялата година, се казва в доклада.

Американците, от друга страна, са склонни да запазят свободното си време за голямо годишно пътуване, което е свързано с причината, поради която те са склонни да оставят част от годишния отпуск неизползван, се казва в доклада.

Какво се случва във Франция и Германия?

Докладът на Expedia показва, че усещането за "лишаване от почивка" е свързано не толкова с реалния отпуск, колкото с културните традиции, свързани с работата и свободното време.

"Французите в огромната си част смятат почивката за основно, фундаментално право, докато американците изглежда я приемат като удоволствие, предизвикващо чувство за вина", казва Кристи Хъдсън, ръководител на отдела за връзки с обществеността на Expedia в САЩ. "Ето защо дори един месец не изглежда достатъчно време за средния френски работник."

"Премахването на напрежението от голямото годишно пътуване може да спести време, пари и отпуск за лишените от време американски пътници", се посочва в доклада.

Сред американците, които са оставили част от отпуската си на масата през 2023 г., повече от половината са посочили, че това се дължи на факта, че са твърде заети, за да планират или отидат на почивка", се казва в доклада.

Освен това американците не отдават приоритет на почивката и релаксацията по време на пътуванията си така, както го правят другите националности, се посочва в доклада. Едва 61% съобщават, че правят това, "докато за 84% от японските туристи това е цел номер едно", се посочва в доклада на Expedia.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ