ЕК пусна онлайн платформа за разрешаване на спорове, свързани с електронната търговия

ЕК пусна онлайн платформа за разрешаване на спорове, свързани с електронната търговия

ЕК пусна онлайн платформа за разрешаване на спорове, свързани с електронната търговия

Европейската комисия пуска в действие нова онлайн платформа за решаване на спорове между потребителите и търговците, свързани с онлайн покупки, съобщава представителството на Европейската комисия в България. 

Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това ще става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са били подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество и Комисията е била уведомена за тях.

Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата. Комисията работи по включване в платформата на всички държави членки и сектори във възможно най-кратък срок.

Алтернативното решаване на спорове (АРС) представлява бърз и евтин начин за решаване на споровете - максимум 90 дни. Това е допълнителен начин, по който потребителите могат да решават споровете си, и не замества възможността за започване на съдебно производство, което обаче обикновено излиза по-скъпо и отнема повече време.

Основни характеристики на платформата:
- Платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби на платформата, като следват три лесни стъпки.
- Платформата предлага на ползвателите ѝ възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.
- Платформата е многоезична, а и предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави. 

Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ