Засякоха 46 нарушения в туристически обекти по Черноморието

Засякоха 46 нарушения в туристически обекти по Черноморието

Засякоха 46 нарушения в туристически обекти по Черноморието

Комисията за защита на потребителите засече 46 нарушения в туристически обекти по родното Черноморие. Комисията е направила 439 проверки, като 136 от тях са в средства за подслон и места за настаняване и 291 – в заведения за хранене и развлечения. За провеждането на акцията са се включили инспектори от Велико Търново, Плевен, Ловеч, Сливен, Ямбол, Търговище, Шумен, Силистра и Добрич.

Заведенията и хотелите в морските курорти са проверявани за наличие на категоризация и съответствие на предоставяните от тях услуги с дадената им категория.

Сред констатираните нарушения в заведенията за хранене и развлечения е липсата на меню на български език и на цени и грамажи на предлаганите храни и напитки. Тази информация е важна за потребителите, за да се ориентират устройват ли ги цените на съответното заведение, което от своя страна може да бъде определящо дали ще останат в него или ще потърсят алтернативно.

Друго нарушение в някои от проверените заведения е отсъствието на табела с вида и категорията на обекта в близост до входа, което затруднява потребителите да се ориентират за типа му и нивото на обслужване, което могат да очакват.

В някои хотели в хода на проверките инспекторите на контролния орган са установили липса на ценоразпис в близост до рецепцията с цени на нощувките и другите предлагани услуги. В други случаи е имало ценоразпис, но цените не са обявени в български лева или са били без ДДС. По такъв начин гостите не могат да се информират за услугите, които могат да ползват, и за тяхната стойност.

Сред констатираните нарушения са още липсата на регистър на предявените рекламации, отсъствието на информация за броя на реализираните нощувки, предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран обект или които не отговарят на изискванията за определената категория, както и табели със заблуждаващи надписи за вида, наименованието и категорията на обекта.

Експертите на КЗП считат, че броят на констатираните нарушения не е голям спрямо броя на извършените проверки. Те обясняват тези резултати с факта, че Законът за туризма действа вече години наред и търговците са запознати с изискванията за упражняване на туристичеста дейност – от една страна, и регулярните целогодишни инспекции на контролния орган – от друга.

От началото на сезона съгласно програмата за контролната дейност на институцията инспекторите на КЗП са извършили 3 600 проверки в туристически обекти по българското Черноморие, като са съставили 320 акта за нарушения. За предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект са издадени 17 заповеди за временно затваряне.

Проверките на Комисията за защита на потребителите продължават, като акцент при тях ще бъде съответствието на предоставяните туристически услуги с определената категория на обектите.

Туристите могат да се обръщат с въпроси, сигнали и жалби към регионалните дирекции на контролния орган във Варна на телефон: 052/ 603 778 и в Бургас: 056/ 841 246. На разположение е и Националният телефон на потребителя: 0700 111 22.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ