Пуснаха за движение и последните 3 километра от Северната скоростна тангента

Пуснаха за движение и последните 3 километра от Северната скоростна тангента

Пуснаха за движение и последните 3 километра от Северната скоростна тангента

От днес, изцяло е отворена за движение Северната скоростна тангента, след като бяха пуснати и последните 3 километра от общо 16,5 километровото . Проектът е лот 70 от ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г., която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет.

От 30 декември м. г. трафикът вървеше по 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до разклона за Требич. Вече е готово и директният, 3-километров участък от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“

Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване. С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година, от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“ до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс „Люлин“ ще се стига за около 15 минути.

Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ