„Емоджи” стана дума на годината според Оксфордския речник
За първи път графичен знак стана дума на годината според Оксфордският речник на английския език. „Емоджи” и по-конкретно изображението на личице със сълзи от радост е начело в класацията на речника.
Емоджи e японски термин, който се отнася за набор от малки дигитални символи, използвани при мобилните телефони или мигновените интернет съобщения. Те изобразяват настроение, предмет или действие. Има разлика между емоджи и емотиконите, които са съставени от пунктуационни знаци, изразяващи емоции. Японският термин emoji ojis е съставен от двете думи „e“ (картина) и „moji“ – (дума), докато емотиконът е съчетание от думите емоция (emotion) и икона (icon).
Автор на символите „емоджи” е Шигетака Курита. Идеята за символите му хремва, докато работи за японския мобилен телефонен доставчик „NTT Docomo” като част от екипа при стартирането през 1999 г. на i-mode – първата значима интернет система за мобилни телефон
През 2015 емоджи символите станаха изключително популярни, като навлязоха дори в блоговете и електронните съобщения на официални и публични личности.
Най-популярното емоджи в света е „личицето със сълзи от радост” (20 процента от всички британски пиктограми и 17 % от всички американски), определи компанията SwiftKey, партньор на Оксфордския речник в съставянето на класацията „Дума на годината.
В шорт-листата тази година влизат още
„ad blocker” - (блокиране на реклами в сайтове),
„Brexit” - (излизане на Великобритания от ЕС),
„Dark Web” - (недостъпна за обикновените технически средства част от глобалната интернет мрежа),
„on fleek” - (стилен, красив, привлекателен),
„refugee” - (бежанец),
„sharing economy” - (споделена икономика).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.