„Емоджи” стана дума на годината според Оксфордския речник

 „Емоджи” стана дума на годината според Оксфордския речник

За първи път графичен знак стана дума на годината според Оксфордският речник на английския език. „Емоджи” и по-конкретно изображението на личице със сълзи от радост е начело в класацията на речника.

Емоджи e японски термин, който се отнася за набор от малки дигитални символи, използвани при мобилните телефони или мигновените интернет съобщения. Те изобразяват настроение, предмет или действие. Има разлика между емоджи и емотиконите, които са съставени от пунктуационни знаци, изразяващи емоции. Японският термин emoji ojis е съставен от двете думи „e“ (картина) и „moji“ – (дума), докато емотиконът е съчетание от думите емоция (emotion) и икона (icon).

Автор на символите „емоджи” е Шигетака Курита. Идеята за символите му хремва, докато работи за японския мобилен телефонен доставчик „NTT Docomo” като част от екипа при стартирането през 1999 г. на i-mode – първата значима интернет система за мобилни телефон

През 2015 емоджи символите станаха изключително популярни, като навлязоха дори в блоговете и електронните съобщения на официални и публични личности.

Най-популярното емоджи в света е „личицето със сълзи от радост” (20 процента от всички британски пиктограми и 17 % от всички американски), определи компанията SwiftKey, партньор на Оксфордския речник в съставянето на класацията „Дума на годината.

В шорт-листата тази година влизат още

„ad blocker” - (блокиране на реклами в сайтове),

„Brexit” -  (излизане на Великобритания от ЕС),

„Dark Web” - (недостъпна за обикновените технически средства част от глобалната интернет мрежа),

„on fleek” - (стилен, красив, привлекателен),

„refugee” - (бежанец),

„sharing economy” -  (споделена икономика).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ