Надеждата на Европа за EV батерии подаде молба за фалит в Швеция

Надеждата на Европа за EV батерии подаде молба за фалит в Швеция

Шведският производител на батерийни клетки за електрически превозни средства Northvolt заяви, че е подал молба за банкрут в Швеция. Компанията е една от най-големите в страната и фалитът ѝ сложи край на най-голямата надежда на Европа за развитие на конкурент на големите азиатски играчи на EV батерии, предаде Ройтерс.

Northvolt потърси защита от фалит съгласно Глава 11 на САЩ миналия ноември, след като се сблъска с недостиг на средства заради опити на компанията да осигури финанси за отстраняване на постоянни проблеми при увеличаване на производството във водещия си завод в Северна Швеция.

"Компанията не успя да осигури необходимите финансови условия, за да продължи в сегашната си форма", се казва в изявление на групата, която има над 5000 служители.

В края на януари нейният дълг възлизаше на над 8 милиарда долара.

Назначен от съда синдик вече ще наблюдава процеса по несъстоятелност, който ще включва продажба на активите и уреждане на неизплатените задължения, доколкото е възможно.

Фалитът е един от най-големите в шведската корпоративна история и най-известният след този на вече несъществуващия производител на автомобили Saab Automobile преди повече от десетилетие.

Подразделенията на Northvolt в Северна Америка и Германия не подават документи за фалит в техните юрисдикции и всяко решение относно тези звена ще бъде взето от попечителя след консултация с кредиторите, каза компанията. Полското дружество на компанията също не е включено в заявлението за фалит, показва вътрешен документ.

Автомобилният сектор в Европа се надяваше, че Northvolt ще намали зависимостта на западните производители на автомобили от китайски съперници като производителя на батерии CATL и производителят на електромобили и батерии BYD. Компанията е получила повече от 10 милиарда долара капитал, дълг и публично финансиране от създаването си през 2016 г., като най-големите ѝ собственици са Volkswagen с 21% дял и Goldman Sachs, притежаващи 19%.

Northvolt в началото на миналата година сключи сделка за "зелен" заем от 5 милиарда долара, предназначен да плати за голямо разширяване на завода, но финансирането по-късно беше отменено поради натрупване на проблеми. Германският производител на автомобили BMW отмени поръчка на стойност 2 милиарда долара през юни миналата година, тъй като производителят на батерии не успя да изпълни дългосрочен договор за доставка на батерийни клетки, подписан през 2020 г.

Бившият главен изпълнителен директор на Northvolt Питър Карлсон, който се оттегли малко след подаването на глава 11 през ноември, каза по това време, че компанията се нуждае от до 1,2 милиарда долара, за да възстанови бизнеса си. През последните месеци няколко собственици намалиха дяловете си до нула, докато дългогодишният партньор Scania каза тази седмица, че е подготвил нова доставка на батерийни клетки в допълнение към тези на производителя на камиони.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стана ясно за кого са „изчезналите“ 780 гласа от изборите през октомври 2024 г.
Прост навик, който разделя най-успешните хора от всички останали
Манчестър Юнайтед планира да построи най-великия стадион в света
САЩ ще представят на Русия предложение за 30-дневно спиране на огъня в Украйна
Босненската прокуратура издаде заповед за арест за президента и премиера на босненската Република Сръбска
САЩ ще правят заводи за преработка на полезни изкопеми във военните бази на Пентагона
Mercedes ще разработва интелигентни автомобили с китайската Hesai
Росен Желязков: Започна спецакция в пунктовете за продажба на горива