Само за месец нарушители ощетили толсистемата с 4,5 млн. лева

Само за месец нарушители ощетили толсистемата с 4,5 млн. лева

Увеличението на толтаксите сериозно засяга международните превозвачи и всички, които се занимават с транзит и трафик в нашата страна. Превозвачите вчера разговаряха с министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, който е изразил своята персонална ангажираност към проблема. Напрежението в сектора обаче остава. Това заяви в ефира на БНТ Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.

"Напрежението остава, не защото така ни харесва, а защото наистина ситуацията тази година е икономически изключително тежка за бранша и той е поставен пред безпрецедентна криза, която ни поставя в ситуация, в която всеки един превозвач се бори за оцеляване. Едно повишаване на толтаксите се отразява много значително на нашата структура с разходите и всичко това застрашава безпроблемните операции", обясни Рашков.

Той представи някои от набелязаните конкретните мерки. "Транзитният трафик е изключително значим. През последните три години има ръст почти в двоен размер. Това означава, че този транзитен трафик трябва да плаща пропорционалният дял на натоварването на пътната ни система. Второто нещо, което е изключително важно, това са системните нарушители на толсистемата. Това не са хора от транспортния бранш или по-скоро ние като транспортен бранш твърдо се противопоставяме на всички такива действия. Само за миналия месец техните действия са навредили с около 4,5 милиона лева към събираемостта на тола. Това са приходи, които оператора трябва да може да събере, съответно те да влязат в цялостната сметка и да облекчат всички други превозващи", каза Рашков. 

Според него за решаването на този проблем трябва да се засили контрола - трябва да започне от пунктовете за годишни технически прегледи и да свърши с контрол на пътя, за да може всичко да се извършва какво трябва.

Николай Рашков подчерта още, че друга много важна тема, която в момента е на дневен ред и в Европа, е така наречената хармонизирана толсистема. 

"Хармонизираната толсистема обхваща директива, която третира превозните средства не само на тяхната товароносимост, но и на емисионния клас на двигателите с вътрешно горене. Тук е много важно да направим съпоставката, че всички български превозвачи, които инвестират в нова техника, трябва да могат да получат съответната подкрепа от държавата и от оператора на тази тема, т.е. не може автомобилите с евростандарт 3 и евростандарт 6 да плащат една и същата такса в България", добави той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
Пентагонът добавя Grok на Илон Мъск към арсенала си от инструменти за изкуствен интелект
Как философията може да помогне в борбата с бърнаута
Лари Елисън лично гарантира над 40 млрд. долара за офертата на Paramount за придобиване на Warner Bros.
Цитат на деня
Водещите централни банки осъществиха най-голямото разхлабване на паричната политика от 2008 г. насам
Властите в Белград се отказаха от празненствата за Нова година
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“