Всички гледни точки към споменаването на фирми в електронните медии

Всички гледни точки към споменаването на фирми в електронните медии

Всички гледни точки към споменаването на фирми в електронните медии

Няма пречки да се казват имената на компаниите в електронните медии, когато става въпрос за социално отговорни инициативи, които те са реализирали. Но практиката е масово това да не се случва, заради "опасения" че ще се направи реклама.  

Това стана ясно на организирана от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) дискусия по темата снощи в "Офис на открито" в градината на ул. Кракра 16 в София. Дискусията се проведе под надслов "Кой стои зад доброто? Всички гледни точки за отразяване на компаниите в електронните медии“. Темата привлече интерес и успя да събере на едно място представители на медийния регулатор в България - СЕМ, лица от водещи бизнес и професионални организации в сферата на НПО, хора от медиите, пиара и рекламата, включително от БДВО, БАПРА, БДФ, Фондация „За нашите деца“, Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, MediaMixx, АБРО, БАР, НСС, БАКА, както и представители на компаниите Мтел и Софарма.

Голяма част от участниците се съгласиха, че проблемът за неспоменаването на имената на фирмите и организациите в ефира на електронните медии - телевизия, радио, онлайн, е съществен. Дори бизнесът да е реализирал добри проекти на корпоративна социална отговорност (КСО), при които е съдействал за подобряване на обществената среда, хората не разбират това. Те няма как да узнаят към коя компания да се обърнат, ако имат проблем, за разрешаването на който тя може да съдейства и споделят с нея обща кауза. 

Пиар специалистите с чувство за хумор наричат нежеланието да се казва в ефира на медиите за коя фирма става въпрос съобщаване от типа "една компания направи едно добро". Те смятат, че практиката произтича от липса на разбиране и желание от страна на медиите да популяризират компаниите, стоящи зад каузи. Друга причина според тях е автоцензурата от страна на журналистите и интервюираните в медиите, поради непознаване на законовата рамка по въпроса.

Представителите на СЕМ, които взеха участие в разговора, подчертаха, че няма забрана за споменаване на търговски марки, когато те не съдържат характеристиките на скрито търговско съобщение. Те цитираха издадените от регулатора още през 2012 г. Методически указания.

Представителите на НПО сектора, пиар и рекламните организации изтъкнаха ползите за обществото от споменаването на имената на компаниите: по-добра информираност на хората, популяризиране на важни за обществото ценности, повишаване на чувствителността към трудностите на уязвими социални групи.

Присъстващите представители на медийни организации обаче настояха, че има пречки при отразяването на търговски марки и насочиха вниманието към невъзможността в една програма да се включат много новини, свързани с КСО проекти.

В хода на дискусията бяха повдигнати още темите за отсъствието на "добрата новина" от медийния дневен ред, слабото присъствие на икономически теми и трудността бизнес новини да бъдат отразявани, съобщават от БДВО.

Организаторите от БДВО подготвят декларация от името на участниците в дискусията, чиято идея е организациите да поемат ангажимент да работят за по-добра информираност за хората, за коректно отразяване на информацията и за разпространение на важните за обществото ценности.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ