Пиарът днес трябва да е ЕКО

 Пиарът днес трябва да е ЕКО

„Уникално”, „изключително”, „невероятно” – нима все още вярвате, че фалшивият възторг е на мода в пиар посланията на компанията?!

Огледайте се – на информационното поле вече се налага нов стандарт на работа, който възприема елегантен и ненатрапчив тон на общуване, вместо да вдига креслив шум около дадена марка или компания. Това е еко стандарт на работа, при него няма място за преструвки и лицемерие, а за естествено и искрено поведение. Компаниите, които възприемат този нов стил на пиар послания, създават и критериите на този стандарт:  

Прозрачност в действията

Живеем в ера на информационна достъпност и и прозрачност на всяко ниво – лъжата бързо излиза наяве, а обективността става предпочитан инструмент на действие в качествените медии.

Комуникационна етика

Еко пиарът не нанася вреда на информационната среда, не „бие” по противника, а предоставя на потенциалните клиенти само нужната и полезна информация.

Уважение към аудиторията – ето го истинският измерител на етичността днес. Неетично стана да постваш в социалните мрежи директни връзки, масово да добавяш корпоративни акаунти в групите с приятели, да спамиш, да се занимаваш с прозвънявания на клиенти, използвайки остаряла база данни.

Етично и ефективно сега е:

- да създаваш качествено и интересно за потенциалните клиенти съдържание;

- да разработваш проекти за решаването на проблеми на клиентите;

- да създаваш и обновяваш собствена база данни;

- да възприемаш пиара като жив диалог с околните;

- да уважаваш работата на журналистите, като им предоставяш качествени, важни и необходими данни;

- старателно да подбираш партньори, посредници и клиенти;

- да наблюдаваш и контролираш качеството на услугите и продуктите на компанията.

В практични съвети, всичко това би оформило следният вътрешен правилник за PR-специалиста:

1. Бъди отговорен за думите си!

Не бързайте да обещавате „уникални”, „единствени по рода си”, „изключителни” продукти, цени и услуги. Не е коректно да не се изпълняват дадените обещания. А точно такива „дреболии” градят образа и репутацията на компанията.

Съвет: по-добре обещавайте малко, но изпълнявайте обещаното точно и в срок.

2. Спазвай принципа win-win!

Винаги мислете за баланса в отношенията си с клиентите

Съвет: търсете взаимната изгода.

3. Лаконичност

Не  се увличайте в изготвянето на информационните съобщения. Вашите материали за журналистите, трябва да бъдат ясни и лаконични.

Съвет: сведете пресрелийза до два основни абзаца, не раздувайте информационния повод.

4. Интересите на целевата аудитория – над всичко!

Създавайте нещо интересно именно за целевата аудитория, и резултатите ще ви изненадат приятно.

Съвет: създавайте контент, съобразен с различните особености на няколко представители на целевата аудитория, който би им харесал.

5. Съсредоточи се върху качеството!

Когато поставите акцент върху качеството, ще въздействате точно в целта, като в същото време ще запазите човечността в общуването.

Съвет: използвайте правилото на Парето (20% усилия водят до 80% от резултата).

6. Заложи на разумни принципи в PR-партньорството

Това означава: сътрудничество само с проверени и доказали се пиар компании, публикация на материали в качествени медии, използване на етични методи на комуникации.

Съвет: напишете пет принципа във вашата работа, които доказано са полезни.

7. Уважавай журналистите!

PR-специалистите трябва да уважават и помагат на журналистите като им предлагат подходящ коментар по темата, която ги вълнува,  бърз контакт с нужния специалист, или пък информация, с която разполага само вашата компания.

Съвет: не задавайте „дневия ред” на медиите и журналистите, с които работите, не ги притискайте и не крийте компанията от тях. Вашта работа е любезно да питате каква информация им е нужна и да направите всичко възможно да им я осигурите.

8. Признавай грешките!

Умението да си признаеш допусната грешка работи в полза на репутацията на компанията. Това е черта, важна не само в комуникацията с журналистите, партньорите и посредниците, но и в диалога с обществото.

Съвет: създавайте такава култура в компанията, убеждавайте ръководството, че това е правилният ход на действие в напрегната ситуация.

9. Красотата ще спаси текста

Оценявайте своите текстове от гледна точка на красотата. Добрият текст съчетава в себе си принципът на уважение към журналистите, принципът на лаконичността и принципът на красотата на езика.

Източник: Е-executive

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ