Facebook отчете впечатляващ ръст на рекламните продажби

Facebook отчете впечатляващ ръст на рекламните продажби

Най-голямата социална мрежа обяви значително покачване на приходите от реклама.

Бизнесът й продължава да просперира, особено в света на мобилното. През последното тримесечие на 2014 г. е имало ръст на интереса към рекламирането в нея преди голямото празнично пазаруване. В този период тя е продала реклами на обща стойност 3,6 млрд. долара. Сумата е 53% по-висока в сравнение с тази от същия период година по-рано, отчита компанията, цитирана от Adweek. Впечатление на международните наблюдатели прави, че 69% от целия й рекламен бизнес е в мобилното й приложение, популяризирането чрез смартфоните и таблетите. Рекламодателите са заложили предпразнично на финансиране на кампании, които да се показват в нюзфийда на хората. 

За бума на продажбите се съобщава редом със статистика за глобален скок на потребителската база - Facebook вече се ползва от близо 1,4 млрд. активни потребители месечно - 13% повече в сравнение с края на 2013 г. Общо през 2014 г. фирмата от Менло Парк, Калифорния, е получила около 12,5 млрд. долара приходи, което е скок от 58%. Това се случи, след като хиляди малки и големи фирми, марки и знаменитости регистрираха фен страници в нея и се популяризираха широко и безплатно чрез тях, докато тя промени алгоритъма на нюзфийда си и скри видимостта на голяма част от публикациите им. Мнозина реагираха като насочиха пари за финансиране на публикациите, за да се виждат от потребителите и феновете им. 

Междувременно Facebook издигна видимостта на видеото. Тя съобщава, че за последните три месеца на миналата година е имала 3 млрд. прегледа на видео дневно - тройно повече спрямо септември. "Видеото е формат, който рекламодателите използват отдавна, за да изграждат емоционална връзка с марките", коментира главният оперативен директор Шерил Сандбърг. Във Facebook обаче се вижда не всяко видео, а вграденото в страниците. Линкове с клипове в YouTube, собственост на конкурента Google, не се радват на толкова голям рийч (обхват), ако са публикувани от марките. 

Facebook се насочва към събирането на печалби от продажбата на дигитални видео реклами, също както конкурентните си Google, Twitter, Snapchat. С издигането на видеото в алгоритъма си през миналата година тя е успяла да накара потребителите й да споделят далеч повече клипове. 

Новите числа потвърждават, че Facebook е вече вторият доминиращ играч в глобалната индустрия на дигиталната реклама, след Google. Emarketer прогнозира, че социалната мрежа ще държи 10% от всички дигитални рекламни продажби тази година. 

"Говорим за компания, която преди 24 месеца направи 1 млрд. долара приходи от реклама, а сега прави 4 млрд. Това е впечатляващо!", коментира Джан Резаб - изпълнителен директор на фирмата Socialbakers в САЩ, която следи представянето на марки в социалните медии. 

Още данни от Facebook:

  • Мобилното й приложение има 745 млн. потребители ежедневно, 34% повече на годишна база. 
  • Приложението й Messenger се ползва месечно от 526 млн. души.
  • Месено мобилните й потребители имат скок от 26%, до 1,2 млрд. през 2014 г., което означава, че почти всички нейни потребители са поне частично мобилни. 
  • Общо месечно социалната мрежа е привличала 1,4 млрд. души, 890 млн. от които са ежедневно в нея. 
  • Печалбите й миналата година достигнаха 2,9 млрд. - почти двойно повече спрямо 2013 г. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ