Google изтегля реклама на своя изкуствен интелект заради остри критики (видео)

Google изтегли от ефир рекламата на своя чатбот Gemini за Олимпийските игри, след като получи масови критики заради начина, по който е представено малко момиченце, използващо изкуствен интелект, за да напише писмо на фен.

Рекламата, озаглавена "Скъпа Сидни", показва как бащата на момиченцето подканя чатбота с изкуствен интелект да му помогне да напише писмо до любимата си атлетка - американската състезателка по бягане с препятствия и спринтьорка Сидни Маклафлин-Леврон. Google стартира Gemini, известен преди това като Bard, миналата година след рязкото нарастване на популярността на ChatGPT на OpenAI.

""Gemini, помогни на дъщеря ми да напише писмо, в което да разкаже на Сидни колко вдъхновяваща е тя", казва бащата. След това рекламата показва накратко проекта, изготвен от Gemini, и завършва с кадри на момиченце, което бяга на пистата, с текст, който се наслагва и гласи: " Малко помощ от Gemini".

Рекламата все още може да бъде гледана в YouTube, но е свалена от ефира, където беше показвана многократно през първата седмица на Игрите. 

Последваха оживени дискусии с обвинения, че компанията насърчава използването на автоматизация вместо автентичност и собствено мислене, особено при децата.

"Категорично отхвърлям бъдещето, което Google рекламира", написа Шели Палмър, професор по модерни медии в S.I. Newhouse School of Public Communications към Университета в Сиракуза, в широко разпространен блог пост. Технологията представя "монокултурно бъдеще, в което виждаме все по-малко примери за оригинални човешки мисли", пише тя.

Говорител на Google заяви в изявление за CNBC, че "въпреки че рекламата беше тествана добре преди излъчването, предвид отзивите решихме да я извадим от ротацията на Олимпийските игри."

От Google заявиха, че все още гледат на приложението Gemini като на помощник, който осигурява "отправна точка" за идеи за писане.

"Вярваме, че изкуственият интелект може да бъде чудесен инструмент за подобряване на човешката креативност, но никога не може да я замени", се казва в изявлението. "Нашата цел беше да създадем автентична история в чест на отбора на САЩ."

Google не е единствената компания, която е критикувана за реклами, които насърчават заместването на творчески задачи с изкуствен интелект.

В скорошна реклама Apple показа хидравлична преса, която троши музикални инструменти и кутии с боя, за да разкрие качества на новия си iPad Pro. В крайна сметка компанията се извини и изтегли рекламата от телевизията.

Въпреки че моделите на AI се обучават върху оригинална творческа работа, технологичният ръководител на OpenAI Мира Мурати заяви наскоро, че изкуственият интелект ще доведе до изчезването на някои творчески професии и че някои от тях изобщо не би трябвало да съществуват.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

“Преди ядяха и не напълняваха”. Защо днес хората по света трупат килограми и не могат да се отърват от тях? 
Шефът на Пентагона анулира споразумението с организаторите на атентатите от 11 септември 
Евродепутат алармира за критична ситуация заради бойкота на унгарското председателство на ЕС
От „Just in Time“ към „Just in Case“
319 мъдри и забавни афоризми
Последна среща от совалките за третия мандат: ИТН говори с ГЕРБ-СДС
Неизвестно за известните: Страх от инжекции ражда световна марка за детски аксесоари
Медведев заплаши Молдова: С игрите си с историята тръгват по пътя на Украйна