„Победата не е за всеки“: Кампанията на Nike за Олимпийските игри в Париж

„Победата не е за всеки“: Кампанията на Nike за Олимпийските игри в Париж

Nike показа своята олимпийска кампания „Победата не е за всеки“, която се вглежда в безмилостния стремеж, необходим, за да бъдеш топ спортист, предава Marketing Dive

Nike насочва кампанията си към качества, които до голяма степен се възприемат като отрицателни, но често са мотивиращи за най-добрите спортисти. Актьорът Уилям Дефо, често пускан в роли на злодеи, предоставя енергичен глас зад кадър във видео рекламата за Олимпийските игри в Париж, задаващ въпрос дали стремежът към победа прави човека лош. Разказът му се допълва от кадри на спортни икони, включително ЛеБрон Джеймс, Серена Уилямс, Янис Адетокумбо, Цинуен Женг, А’я Уилсън, Вини младши, Якоб Ингебригцен и Ша’Кари Ричардсън.

„Аз съм ирационален, нямам никакви угризения на съвестта, нямам чувство за състрадание“, казва Дефо на мястото на химна. „Заблуждавам се, маниакален съм. Мислиш ли, че съм лош човек? Кажи ми“. 

Съдържанието на социалните медии и външната реклама също са част от кампанията. Билбордове обединяват посланиците на спорта с текст като „Ако не искате да спечелите, вече сте загубили“ и „Моята мечта е да сложа край на техните“.

„Победата не е за всеки“ е най-голямата маркетингова инициатива, предприета от Никол Хъбард Греъм, откакто тя влезе в ролята на главен маркетинг директор kd Nike в началото на годината. 

„Това не е просто кампания, а история какво е необходимо, за да бъдеш най-добрият. Жертвите, решителността и смелостта, на които атлетите се ангажират в стремежа си към величие. И мечтите, които ще се сбъднат. Това напомня на света, че няма нищо лошо в това да искаш да побеждаваш”, каза Греъм в изявление, споделено по имейл. 

Nike позиционира Олимпийските игри като начало на своето пътуване, преоткривайки „по-смел“ маркетинг, който се опира на спортисти и ключови спортни моменти. Гигантът за спортно облекло призна, че се е фокусирал прекалено много върху стратегията си директно към потребителите през последните години и се е сблъсквал с по-големи предизвикателства от начинаещи марки в категории, които някога е доминирал като бягане. Компанията отчете спад на приходите с 2% на годишна база до 12,6 милиарда долара през последното си финансово тримесечие и намали насоките си за годината. 

Източник: Питър Адамс за Marketing Dive

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ