Рекламата не бива да се третира като отделна категория в маркетинга

Рекламата не бива да се третира като отделна категория в маркетинга

Рекламата не бива да се третира като отделна категория в маркетинга

Успешни са екипите, които навлизат в детайли каква нужда на потребителите решава иновацията, която комуникират, споделя Христо Вълков, старши мениджър „Управление на бранда“ в А1 България

- Какви са комуникационните предизвикателства при позиционирането на качествено нова услуга на пазара?

- В съвременния маркетинг все по-важно е да предвиждаш нуждите на потребителите, дори и тези, които все още не са осъзнати. Необходимо е потенциалните клиенти да получават информация, за да знаят какви новости има и как те биха могли да са им полезни. Затова вярвам, че е важно създаването на продукта от маркетингова гледна точка да се случва паралелно със създаването на комуникационната стратегия за позиционирането му.

Детайлите, професионалните познания, непрекъснатото учене и хората са тези, които правят разликата и при създаването и при промотирането на нови услуги на пазара. Успешни са екипите, които навлизат в детайли каква нужда на потребителите решава иновацията, която комуникират.

- Колко хора имат вече достъп до 5G мрежата ви и какъв е профилът на потребление?

- Стартирахме първата истинска 5G мрежа в България тестово в края на ноември 2020-а, с оборудване на европейски доставчици и в честотна лента от 100 MHz, за разлика от други решения, при които поради споделяне на ресурса, няма чувствителни разлики спрямо предишното поколение мрежи. Маркетинговият ни подход беше да създадем бранда 5G ULTRA, с който ясно да отличим нашата мрежа от останалите алтернативни решения на пазара и така да улесним потребителите при взимане на решение.

Дни след като спечелихме търга за постоянни честоти през април 2021 година, започнахме да предлагаме на потребителите и плановете Unlimited. Гигабитовите скорости на 5G ULTRA надхвърлят многократно бързината на 4G и привличат все повече потребители, които искат да се наслаждават на богати възможности за комуникация с ниско времезакъснение. Бързата скорост и ниското времезакъснение на петото поколение мрежи дава тласък и на развитието на множество сектори от икономиката, като в най-непосредствен план се очаква това да бъде развлекателната индустрия, чрез създаването на възможности за добавена и миксирана реалност.

- Какво направи вашата заявка достатъчно успешна, за да бъдете отличени със златна награда на конкурса BAAwards’21-22?

- Рецептата е лесна за казване и доста предизвикателна за изпълнение. Първо - преди да започнем да мислим за комуникационната част, с екипа на „Управление на бранда“ винаги влизаме в дълбочина в детайлите, анализираме както продукта, така и потребителските сегменти. Инвестираме време в подготвителния етап, което смятам, че е печеливша стратегия, тъй като екипът може да оцени, сегментира пазара и позиционира продукта успешно на пазара. Всеки път, когато не сме обръщали достатъчно време на детайлите, сме имали трудности и пропуски. И да, правили сме грешки, но те ни мотивират да учим и да се надграждаме.

Работим в силно конкурентен сектор и беше ключово да разграничим нашата 5G мрежа, като вложим усилията си зад наименованието 5G ULTRA. Мрежата ни от пето поколение беше единствената, базирана само на 3,6 GHz честота,което дава доказани предимства, които добре описахме в заявката за конкурса. Подкрепихме кандидатурата си с данни за пазара и потребителите. Колегите от „Развитие на мобилната мрежа“ свършиха също отлична работа и резултатите дойдоха. Работихме в синхрон и с колегите от „Корпоративни комуникации“, чиято роля беше съществена за обяснението на петото поколение мрежи и предимствата на 5G ULTRA. Уверен съм, че не бива рекламата да се третира като отделна категория от маркетинга. Всички ние сме в сферата на маркетинга, а рекламата и маркетинговите комуникации са част от цялото.

Убеждението ми е, че не бива да се залага самоцелно на изява в професионалните среди на рекламата, а да се търси потребителската нужда и да се работи за позициониране в умовете и сърцата на потребителите.

Втората част на рецептата е, че хората правят разликата (вътрешните екипи и партньорите, с които работим). Инвестираме в изграждането, развитието и задържането на мотивирани екипи, както и в дългосрочни взаимоотношения с нашите партньори. Без подходящите партньори и хора в екипа никога не би могло да се постигне първокласно изпълнение. Ако сме взели предвид горните елементи и заявките ще са успешни.

"Мениджър Нюз"

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ